12. Nævn en film-noir. Hvad fik så folk til at vælge som de gjorde denne gang? Nogen har gået klassisk film-noir, mens andre har valgt film der nok oftere vil blive kaldt neo-noir.
Sunset Boulevard: - 4 point Waldca Åkepool Herrguth BN
The Maltese Falcon: - 3 point Spanner Collateral stoffer
Double Indemnity: - 2 point Navarre3 the_paki_don
L. A. Confidential: - 2 point knipsknips HonoDelLoce
Sin City: - 1 point Nicki52
Chinatown: - 1 point Foeller
Taxi Driver: - 1 point Ericmase
HonoDelLoce: - 86 point Herrguth: - 86 point Spanner: - 84 point Foeller: - 81 point knipsknips: - 79 point Waldca: - 77 point Collateral: - 71 point BN: - 71 point Navarre3: - 68 point the_paki_don: - 61 point Nicki52: - 55 point Åkepool: - 55 point Ericmase: - 53 point stoffer: - 33 point.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
13. Nævn en kvindelig instruktør. Åkepool regnede med at han ikke ville få så mange point ved dette spørgsmål, da han nægtede at svare Susanne Bier, men det viste sig at vær en klog beslutning fra hans side. Kathryn Bigelow fik over dobbelt så mange stemmer som Susanne Bier. Og det er vel lidt sigende for hvor mandsdomineret filmbranchen er, når der kun kommer to forskellige svar til dette spørgsmål.
Susanne Bier: - 4 point Waldca HonoDelLoce Herrguth Collateral
Spanner: - 94 point Foeller: - 91 point HonoDelLoce: - 90 point Herrguth: - 90 point knipsknips: - 89 point Waldca: - 81 point BN: - 81 point Navarre3: - 78 point Collateral: - 75 point the_paki_don: - 71 point Nicki52: - 65 point Åkepool: - 65 point Ericmase: - 63 point stoffer: - 43 point.
Jeg er overrasket over, at Wally Pfister ikke var mere i folks hukommelse, men så må jeg jo også bare være en større Inception fan og Batman fan end mange andre her.
Anthony Dod Mantle kan jeg godt forstå, at folk tænker på.
Ift. Chicago valgte jeg min egen holdning, men i bagklogskabens lys ville Crash have været et bedre valg.
Jeg havde valgt ikke at bruge imdb til denne quiz, da jeg tænkte, at det var samme regler som "Filmz Trivia Quiz", men igen tænker jeg, at får selvfølgelig vil bruge imdb! :)
Sjov konkurrence og jeg elsker Heinz. Indtager dog kun Beauvais, fordi min roomie ikke kan lide Heinz.
14. Nævn en film fra 1950’erne. Det var også et af de spørgsmål med mange svarmuligheder, så det har naturligvis givet lidt spredning. Det smarteste har her været at ”genbruge” sit svar fra spørgsmål 2, hvilket fire af jer også har gjort. Nicki52 valgte en noget alternativ taktik ved at vælge en film fra 1940’erne i stedet, men det var ikke nogen succesfuld taktik.
12 Angry Men: - 4 point Waldca Ericmase Foeller HonoDelLoce
North by Northwest: - 1 point Navarre3
Rear Window: - 1 point knipsknips
Vertigo: - 1 point Åkepool
Some Like It Hot: - 1 point the_paki_don
War of the Worlds: - 1 point Spanner
Ben-Hur: - 1 point Herrguth
Sunset Boulevard: - 1 point BN
Cinderella: - 1 point Collateral
Touch of Evil: - 1 point stoffer
Citizen Kane: - 1 point Nicki52
Spanner: - 95 point Foeller: - 95 point HonoDelLoce: - 94 point Herrguth: - 91 point knipsknips: - 90 point Waldca: - 85 point BN: - 82 point Navarre3: - 79 point Collateral: - 76 point the_paki_don: - 72 point Ericmase: - 67 point Nicki52: - 66 point Åkepool: - 66 point stoffer: - 44 point.
#81 Skeloboy 12 år siden
Glemte det :)
#82 Kruse 12 år siden
Hvad fik så folk til at vælge som de gjorde denne gang? Nogen har gået klassisk film-noir, mens andre har valgt film der nok oftere vil blive kaldt neo-noir.
Sunset Boulevard: - 4 point
Waldca
Åkepool
Herrguth
BN
The Maltese Falcon: - 3 point
Spanner
Collateral
stoffer
Double Indemnity: - 2 point
Navarre3
the_paki_don
L. A. Confidential: - 2 point
knipsknips
HonoDelLoce
Sin City: - 1 point
Nicki52
Chinatown: - 1 point
Foeller
Taxi Driver: - 1 point
Ericmase
Spanner: - 84 point
Foeller: - 81 point
knipsknips: - 79 point
Waldca: - 77 point
Collateral: - 71 point
BN: - 71 point
Navarre3: - 68 point
the_paki_don: - 61 point
Nicki52: - 55 point
Åkepool: - 55 point
Ericmase: - 53 point
stoffer: - 33 point.
#83 Kruse 12 år siden
Åkepool regnede med at han ikke ville få så mange point ved dette spørgsmål, da han nægtede at svare Susanne Bier, men det viste sig at vær en klog beslutning fra hans side. Kathryn Bigelow fik over dobbelt så mange stemmer som Susanne Bier. Og det er vel lidt sigende for hvor mandsdomineret filmbranchen er, når der kun kommer to forskellige svar til dette spørgsmål.
Kathryn Bigelow: - 10
Nicki52
Navarre3
knipsknips
Ericmase
Foeller
Åkepool
the_paki_don
Spanner
BN
stoffer
Susanne Bier: - 4 point
Waldca
HonoDelLoce
Herrguth
Collateral
HonoDelLoce: - 90 point
Herrguth: - 90 point
knipsknips: - 89 point
Waldca: - 81 point
BN: - 81 point
Navarre3: - 78 point
Collateral: - 75 point
the_paki_don: - 71 point
Nicki52: - 65 point
Åkepool: - 65 point
Ericmase: - 63 point
stoffer: - 43 point.
#84 the_paki_don 12 år siden
Anthony Dod Mantle kan jeg godt forstå, at folk tænker på.
Ift. Chicago valgte jeg min egen holdning, men i bagklogskabens lys ville Crash have været et bedre valg.
Jeg havde valgt ikke at bruge imdb til denne quiz, da jeg tænkte, at det var samme regler som "Filmz Trivia Quiz", men igen tænker jeg, at får selvfølgelig vil bruge imdb! :)
Sjov konkurrence og jeg elsker Heinz. Indtager dog kun Beauvais, fordi min roomie ikke kan lide Heinz.
#85 Kruse 12 år siden
#86 Åkepool 12 år siden
Der går sejren altid til mig.
#87 MMB 12 år siden
To vindere, I guess... :) Ved mindre jeg skal kigge den større regelbog igennem...
#88 Kruse 12 år siden
Det var også et af de spørgsmål med mange svarmuligheder, så det har naturligvis givet lidt spredning. Det smarteste har her været at ”genbruge” sit svar fra spørgsmål 2, hvilket fire af jer også har gjort. Nicki52 valgte en noget alternativ taktik ved at vælge en film fra 1940’erne i stedet, men det var ikke nogen succesfuld taktik.
12 Angry Men: - 4 point
Waldca
Ericmase
Foeller
HonoDelLoce
North by Northwest: - 1 point
Navarre3
Rear Window: - 1 point
knipsknips
Vertigo: - 1 point
Åkepool
Some Like It Hot: - 1 point
the_paki_don
War of the Worlds: - 1 point
Spanner
Ben-Hur: - 1 point
Herrguth
Sunset Boulevard: - 1 point
BN
Cinderella: - 1 point
Collateral
Touch of Evil: - 1 point
stoffer
Citizen Kane: - 1 point
Nicki52
HonoDelLoce: - 94 point
Herrguth: - 91 point
knipsknips: - 90 point
Waldca: - 85 point
BN: - 82 point
Navarre3: - 79 point
Collateral: - 76 point
the_paki_don: - 72 point
Ericmase: - 67 point
Nicki52: - 66 point
Åkepool: - 66 point
stoffer: - 44 point.
#89 MMB 12 år siden
#90 Åkepool 12 år siden
Vær du glad for kun at faile på en enkelt. Vi er nogle der failer hele vejen ;)