Helt 3000 år gammel er den nu ikke, men det er tæt på alt efter hvorledes man vælger at fortolke det.
Går man tilbage til den gamle olympiade så går det i hvert fald tilbage til nogle hundrede år før Kristi fødsel.
Den moderne olympiade er dog rigtig nok, som mange af dem nævner ikke mere end godt 100 år gammel. Et eller andet siger mig dog, at kommentatoren nok ikke har så bevidst om dette :)
Sjovt som vi fokuserer på forskellige ting. Om de olympiske lege blev holdt for 3000 år siden er min optik fuldstændigt ligegyldigt for tweets'ne. Det vanvittige er jo, at der findes mennesker, som helt seriøst tror, at tidsregningen angiver jordens alder. Ikke engang ungjordskreationister er så tossede.
Gad vide, hvad der ville ske, hvis man fortalte dem, at det efter den jødiske kalender er år 5772? Mon deres hoveder ville eksplodere?
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#1901 Highland Park 12 år siden
"Se smukke mennesker blive til grimme udyr"
#1902 BN 12 år siden
"We took pictures of the native girls, but they weren't developed. . . But we're going back next year."
#1903 McPeter 12 år siden
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-...
#1904 BN 12 år siden
Den eneste med fiskehoved?
#1905 Thomsen 12 år siden
#1906 Slettet Bruger [3209948513] 12 år siden
Går man tilbage til den gamle olympiade så går det i hvert fald tilbage til nogle hundrede år før Kristi fødsel.
Den moderne olympiade er dog rigtig nok, som mange af dem nævner ikke mere end godt 100 år gammel.
Et eller andet siger mig dog, at kommentatoren nok ikke har så bevidst om dette :)
#1907 Thomsen 12 år siden
Gad vide, hvad der ville ske, hvis man fortalte dem, at det efter den jødiske kalender er år 5772? Mon deres hoveder ville eksplodere?
#1908 Slettet Bruger [3209948513] 12 år siden
Men jeg kan dog godt se at der er enkelt af indlæggene der mener at jorden kun har eksisteret i 2012 år. Fjollet.
#1909 McPeter 12 år siden
http://9gag.com/gag/5076308
#1910 elwood 12 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"