Gravatar

#941 Kruse 13 år siden

Spanner (937) skrev:
Plinkett's anmeldelse af Return of the Jedi

http://blip.tv/file/4575481

Genialt! :D

Meget sjovt og underholdende, og så rammer han igen plet med hensyn til de ting der gør Star Wars-prequels filmene dårlige. Især i Part 3 rammer han hovedet på sømmet med det der gør de nye film kedelige.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#942 BN 13 år siden

Kruse (941) skrev:
og så rammer han igen helt katastrofalt ved siden af med hensyn til de ting der gør Star Wars-prequels filmene dårlige.

Fixed. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#943 BN 13 år siden

Spanner (937) skrev:
Plinkett's anmeldelse af Return of the Jedi

http://blip.tv/file/4575481

Hold fast hvor er jeg dog træt af at se folk linke til den idiots videoer med hans "haha, jeg er sjov fordi jeg taler som en snøvlende tumpe"-manerer! Gaaaaaaab ----

Jeg venter stadig på et kritikpunkt, som ikke også kan rettes mod den gamle trilogi. Men ventetiden ser ud til at blive meget lang.
Gravatar

#944 Kruse 13 år siden

#943: Så har du i hvert fald ikke set hele hans anmeldelse af "Revenge of the Sith". I hvert fald "Part 3" kommer ind på flere af punkter som ikke kan rettes mod den gamle trilogi, uanset hvor hårdnakket du må påstå det. Og her hentyder bl.a. til hans kommentarer angående dialogscenerne, som er håndteret meget anderledes i den nye trilogi i forhold til den gamle. Du vil måske ikke se det som noget negativt, at en så stor del af scenerne er filmet så konventielt, ensformigt og så stirilt.
Gravatar

#945 Spanner 13 år siden

Kruse (944) skrev:
#943: Så har du i hvert fald ikke set hele hans anmeldelse af "Revenge of the Sith". I hvert fald "Part 3" kommer ind på flere af punkter som ikke kan rettes mod den gamle trilogi, uanset hvor hårdnakket du må påstå det. Og her hentyder bl.a. til hans kommentarer angående dialogscenerne, som er håndteret meget anderledes i den nye trilogi i forhold til den gamle. Du vil måske ikke se det som noget negativt, at en så stor del af scenerne er filmet så konventielt, ensformigt og så stirilt.

Jeg vil gerne henlede opmærksomheden på alle andre tråde, hvor BN i lange, lange vendinger forsvarer EP 1-3 fra de formastelige, der drister sig til at sige, at de synes, at de er elendige. Der er rigelig læsning.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#946 Kruse 13 år siden

#945: Dem har jeg skam læst rigeligt af. Men nu kritiserer han videoen, uden formentligt at have set ret meget af den, så det reagere jeg på. Jeg er ikke interesseret i en større diskussion om de nye Star Wars-film(de diskussioner har vi haft rigeligt af), men jeg påpeger bare at han umuligt kan have set det hele af Plinkett's anmeldelse med den påstand han kommer med.
Gravatar

#947 Spanner 13 år siden

*Finder popcornene frem*
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#948 BN 13 år siden

Kruse (946) skrev:
jeg påpeger bare at han umuligt kan have set det hele af Plinkett's anmeldelse med den påstand han kommer med.

Men det har jeg. Og det jeg siger om mandens kritik, er ikke bare en "påstand" - det er min HOLDNING.

Episode III er efter min mening fantastisk flot filmet. Det "sterile" og "konventionelle" du taler om, kan jeg ikke få øje på. Episode III indeholder en i alle henseender forbilledlig cinematografi.

Spanner (945) skrev:
de formastelige, der drister sig til at sige, at de synes, at de er elendige. Der er rigelig læsning.

Hehe. ... Ja, som tidligere nævnt fandt jeg det passende med blot en smule modvægt til den der fanatiske polemik, som mange ude på internettet har kørt mod de tre prequels. Mange fans af den gamle trilogi har fremturet med en fuldstændigt vildt overdreven retorik, hvor Lucas ikke bare var en dårlig instruktør (hvilket de jo har ret til at mene), men ligefrem "sindssyg", og hvor personer der godt kunne lide de tre prequels, ikke blot gav anledning til uenighed og undren, men ligefrem udtalelser om, at de da måtte være "sindssyge" og "barnlige". Samme usaglige retorik kan man finde her på filmz.dk, hvor det ofte er blevet foreslået, at personer som giver udtryk for, at de holder af eller måske endda foretrækker Episode 1, 2 og 3, ikke virkelig mener det, men bare laver gas.
Gravatar

#949 Kruse 13 år siden

Imponerende hvis du rent faktisk har set hele hans ca. 1,5 times lange anmeldelse, hvor han jo må siges i den grad at kritisere filmen/filmene. Grunden til at jeg ikke troede på at du havde set det hele, samt finder det imponerende, er at jeg ikke tror at jeg ville kunne se video med 1,5 times kritisering af f.eks. A Clockwork Orange(eller andre af mine yndlingsfilm) og da slet ikke hvis man ikke finder ham det mindste morsom.

Men...Du kan vel godt se(som det blandt andet bliver påvist i video'en), at Star Wars: Episode III er filmet meget anderledes end de gamle film og med et helt andet filmsprog? Det er bare et hurtigt spørgsmål, og det handler ikke om hvorvidt du foretrækker det i de gamle film eller i de nye.
Gravatar

#950 BN 13 år siden

Kruse (949) skrev:
Imponerende hvis du rent faktisk har set hele hans ca. 1,5 times lange anmeldelse, hvor han jo må siges i den grad at kritisere filmen/filmene. Grunden til at jeg ikke troede på at du havde set det hele, samt finder det imponerende, er at jeg ikke tror at jeg ville kunne se video med 1,5 times kritisering af f.eks. A Clockwork Orange(eller andre af mine yndlingsfilm) og da slet ikke hvis man ikke finder ham det mindste morsom.

Hans videoer har jo efterhånden været tilgængelige på Youtube i ret lang tid, på nær lige de seneste. Jeg har delt dem op, så jeg ikke har skullet sidde hverken en halv eller en hel time.

Ingen film - heller ikke nogle som hører til mine yndlingsfilm - er hævet over kritik. Jeg finder det dødkedeligt kun at læse positive anmeldelser og bedømmelser af film, for jeg synes, det er sundt at få sat tingene i perspektiv, at få andre øjne og vinkler på film, som jeg holder af. For selvom jeg måske ikke er enig i en given negativ kritik, hjælper den mig alligevel til selv at sætte ord på og definere, hvad det ER jeg godt kan lide ved mine yndlingsfilm.

Ham Youtube-fyren er kommet med et par enkelte gode jokes, men derudover finder jeg hans (bevidst) snøvlende og surmulende stil meget anstrengende, ekstremt gentagende og (mestendels) umorsom. (Det er derfor jeg har taget ham i små bidder.) Og hans konkrete kritikpunkter finder jeg i mange tilfælde fuldstændig forfejlede og grundløse, idet de det ene øjeblik afspejler direkte hukommelsestab i forhold til hvad den gamle trilogi indeholdt og ikke indeholdt, og det andet øjeblik bærer præg af så urimelige konklusioner og hårrejsende misforståelser af filmene, at man må tage sig til hovedet (for at få håret til at lægge sig igen).

Kruse (949) skrev:
Du kan vel godt se(som det blandt andet bliver påvist i video'en), at Star Wars: Episode III er filmet meget anderledes end de gamle film og med et helt andet filmsprog?

Jeg vil give dig ret i, at mange scener i Episode III er filmet anderledes end de gamle film, men der er dog også nogle scener der grundlæggende er filmet på samme måde. For mig er dette punkt dog irrelevant, da jeg ikke ser de gamle film som facitliste for hvordan en Star Wars-film skal laves.

Skriv ny kommentar: