#21 Er essayet ikke med i Omnibus et-eller-andet? Det er ganske interessant læsning.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Det ved jeg ikke! Jeg har hans teori stående i en selvstændig udgave: Lovecraft, Howard Phillips (1973). Supernatural Horror in Literature. Dover Publications, Inc., New York.
Ja, og det bliver desmere interessant, hvis man holder Lovecraft op imod Todorovs "Introduction à la littérature fantastique", Rosemary Jacksons "Fantasy – The Literature of Subversion" og ikke mindst Peter Penzoldts "The Supernatural in Fiction" - det er interessant læsning, rigtig interessant!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
#25 Freuds "Unheimliche" er også ganske interessant i denne sammenhæng.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#21 Yoda 18 år siden
I øvrigt cool, at du kender "Supernatural Horror in Literature" - det er der ikke manger, der gør ;-)
#22 Bates 18 år siden
Dejlig syrede historier han skrev.
#23 Yoda 18 år siden
#24 filmz-yoshimura 18 år siden
#25 Yoda 18 år siden
Det ved jeg ikke! Jeg har hans teori stående i en selvstændig udgave: Lovecraft, Howard Phillips (1973). Supernatural Horror in Literature. Dover Publications, Inc., New York.
Ja, og det bliver desmere interessant, hvis man holder Lovecraft op imod Todorovs "Introduction à la littérature fantastique", Rosemary Jacksons "Fantasy – The Literature of Subversion" og ikke mindst Peter Penzoldts "The Supernatural in Fiction" - det er interessant læsning, rigtig interessant!
#26 filmz-yoshimura 18 år siden
#27 Yoda 18 år siden
Så absolut - de fem værker går godt i spænd!
#28 läkerol 18 år siden
http://www.break.com/articles/ronaldinho.html
#29 myggen 18 år siden
#30 Bobby Singer 18 år siden