Gravatar

#11 Scherlund 12 år siden

Udfyldt. Med følgende kommentar:

Har du gjort dig af tanker om repræsentativitet?

Hvad skal jeg svare hvis jeg har set film på en stationær med en skærm på mindre ind 24"? Hvis jeg har set det på en tablet med android eller windows 8? Hvad gør det ved dine resultater.

Husk at lave krydstjek af hvad folk svarer i tidligere spørgsmål kontra hvad de svarer senere. Der kan være uoverensstemmelser. Hvordan håndterer du det.
Gravatar

#12 Oester 12 år siden

Scherlund (11) skrev:
Udfyldt. Med følgende kommentar:

Har du gjort dig af tanker om repræsentativitet?

Hvad skal jeg svare hvis jeg har set film på en stationær med en skærm på mindre ind 24"? Hvis jeg har set det på en tablet med android eller windows 8? Hvad gør det ved dine resultater.

Husk at lave krydstjek af hvad folk svarer i tidligere spørgsmål kontra hvad de svarer senere. Der kan være uoverensstemmelser. Hvordan håndterer du det.

Tak for din kritik.

Spørgeskemaet skal gerne nå ud til godt og vel 100 respondenter. Det er i følge de fleste undervisningsbøger (Schrøder m.fl.: Researching Audiences. Deacon m.fl.: Researching Communications) nok at opnå en eller anden form for generaliserbarhed. Opgaven er del af et modul, der hovedsagligt handler om både kvantitativ- og kvalitativ metode, så spørgeskemaerne skal - og det kan spørgeskemaer i realiteten aldrig - ikke forsøge at komme med en decideret sandhed. De skal snarere bruges til at finde bredere tendenser mellem film og formater, og om folk overhovedet adskiller disse to platforme - et pejlingsmærke med andre ord. Senere skal interviews gerne kunne gå mere i dybden med, hvordan enkelte benytter og forholder sig mere specifikt til de forskellige formater. Da jeg ikke har en decideret 'target population', og da det ville være helt enormt tidskrævende at vælge en såkaldt 'sample frame', der var identisk med den danske befolkning, er spørgeskemaerne sendt ud via. nettet. Dette gør i sig selv resultaterne mindre troværdige i forhold til de grupper, som ender med at blive underrepræsenteret i besvarelserne. Dette tager jeg selvfølgelig højde for i selve opgaven, men da dette "blot" er en normal semesteropgave tilsvarende 15 ETCS point, skal man også passe på ikke at skyde over mål. Havde dette været specialet havde piben selvfølgelig en anden lyd :-)

Jeg brugte google.docs til at lave mit spørgeskema, og dette program er desværre forbundet med en del begrænsninger. Jeg havde eksempelvis ikke plads til at tilføje flere end de 5 forskellige formater/steder, som du finder i selve spørgeskemaet. Derfor er der desværre ikke blevet plads til eksempelvis 'hjemmebiograf'/projekter, som ellers er at finde i mange hjem. Derudover er der ikke adskilt mellem forskellige slags TV (LCD, DLP, PCP m.fl), som alle helt sikkert giver forskellige oplevelser. Jeg følte dog, at der var behov for en grænse til at adskille den stationære computer fra den bærbare, og derfor blev 24" minimumskravet til den stationære. Jeg tror, at folk forbinder oplevelsen af film på disse formater forskelligt. Og grunden, til at jeg ikke blot skrev enhver form for stationær computer, var, at jeg synes at forholdet mellem den stationære computer kontra den bærbare ville blive for snævert, hvis jeg ikke satte en grænse på førstnævnte.

Med hensyn til, om en given film er set med android eller windows gør det ingen forskel i min opsamling af besvarelserne. Det var udelukkende for at inkludere ord, som respondenterne kunne knytte sig til, så de vidste, hvad jeg hentydede til. Hvorfor ordet tablet ikke er blevet inkluderet er en decideret smutter - det er taget til efterretning. De ældre aldersgrupper kender ikke nødvendigvis ordet android, men hvis de så ser ordet Iphone ved siden af, så har de en reel chance for at svare mere præcist.

Som det ser ud nu, fordeler besvarelserne fint mellem både mænd og kvinder, forskellige aldersgrupper, regioner og indkomst. Så langt, så godt.

Tak til alle dem som gad at besvare. Det er pisse svært at komme ud til nok mennesker.

Alt godt,
Mvh. Morten.
Gravatar

#13 Zombi 12 år siden

Don Corleone
Gravatar

#14 Åkepool 12 år siden

Ved ikke om du efterhånden har nok besvarelser, ellers har jeg også lige svaret.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: