Gravatar

#11 filmz-keyser 18 år siden

Dexter er en glimrende underholdningsserie. Jeg vil ikke kalde den kunst, da dens narrativ og story-arch's, efter min mening, grænser til det absurde og barnlige. Der hvor den måske bevæger sig mod det kunstneriske, er mht. det visuelle, hvor både introen og mange af seriens afsnit viser høj visuelt udlevenhed.

Jeg vil yderligere give de overstående poster ret, serien lider desuden af halv dårlige skuespiller-præstationer, som logisk nok, er et resultat af åbenlys fejl-casting. Dog spiller Michael c. Hall glimrende - nej, endnu bedre, han spiller fantastisk. Ligsom han også gjorde i Six Feet Under.

Mht. sci/fi serier á la Firefly og Battlestar Galactica, så skal jeg ikke kunne udtale mig om dem, da jeg simpelthen ikke har set dem. Jeg kan godt lide science fiction á la 2001: a space odessey - men det er jo ikke helt det samme, da 2001 egentlig, er mindre fiction, og mere friction;)

The same goes for animé, som jeg heller ikke er til - har dog en kammerat der er. Men mht. animé, så er det nok mere pga. billedsiden, og bestemt ikke historierne, at jeg fravælger det.

Everything begins and ends at exactly the right time and place.
Gravatar

#12 Bates 18 år siden

"Dekalog" af Krzysztof Kieslowski. En fantastisk mini serie bygget over de 10 bud. Serien er polsk, men lad jer ikke skræmme. Det er noget af det bedste jeg nogensinde har set.

http://www.imdb.com/title/tt0092337/
Gravatar

#13 filmz-gofferoffer 18 år siden

En af de få serier, der bruger lang tid på at udvikle sine personer, er Carnivále, der langt fra kan anses for en almindelig serie. Selvom den indeholder overnaturlige elementer, holdes fokusset på personerne i første sæson. Nu er jeg så gået i krig med anden sæson, og det tegner såmænd ganske godt, også selvom serien formodentlig aldrig vil få en fuldendt slutning.

Jeg har set første sæson af Lost, der holdt en vis intensitet, men jeg har endnu ikke udforsket senere sæsoner. Jeg kunne godt lide afsnittenes opbygning, og ja, den er langt mere mainstream end en serie som Carnivále. Men det er svært ikke at være interesseret i de forskellige personer. Jeg kender ikke meget til deres skæbner, så det skal jeg ikke udtale mig om, men første sæson af Lost er intet mindre end sublim. Mest tiltaler personernes kompleksitet mig, og det burde der være lidt mere fokus på end chokeffekt og de overnaturlige (og for mig) endnu ukendte elementer.

Deadwood er endnu en serie, jeg holder meget af. Første sæson interesserede mig dog meget mere end anden sæson, da serien gik i en helt anden retning end forventet. Jeg har endnu ikke set tredje sæson, men nu kommer juletiden, så det er ikke et helt usandsynligt ønske.

Jeg fik alle sæsoner af Six Feet Under i gave sidste år. Jeg har fået set tre sæsoner og halvdelen af fjerde, og det er en fantastisk serie, virkelig værd at se, mere er der ikke at sige. Men jeg glæder mig til at fortsætte i serien.

Desuden ligger de første sæsoner af både The Sopranos og The Wire og venter. Jeg har bare ikke haft tid til at begynde på dem. Da The Sopranos kom på tv, afholdt jeg mig fra at se den, da jeg ikke kunne følge med fra begyndelsen og ikke bare ville bryde ind midt i serien, selvom det nok ikke ville være svært at følge med. Men for den store ros, serien har modtaget, har jeg ikke nænnet at starte sådan.

Og én serie, der efter min mening fortjener at blive nævnt, er Riget. Riget I er nok den bedste, danske serie, jeg har set. Alle andre af DR's serier blegner i sammenligning. Serien ligger på højde med mange af de ovennævnte serier, og det er for mig en helt særlig bedrift, en dansk produktion taget i betragtning.

Af de serier, jeg mangler at få set, er Twin Peaks, og jeg forventer, at hvis ikke jeg får Gold Edition i gave, vil jeg selv købe den.

Men jeg vil lige høre, om hvad folk synes om Supernatural? Har set en lille smule af serien, og den har set stilistisk flot ud, men jeg har undgået at se for meget, da jeg gerne vil begynde fra starten. Er den noget at investere i?
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#14 elwood 18 år siden

Supernatural, er en fed serie, afsnittene svinger meget i kvalitet synes jeg, nogen er mægtige morsomme, andre er lidt for langt ude, og så er der de hel gode af dem der faktisk godt kan være skræmmene og creppy, men det er for Winchester Brøderne jeg ser det, der er lidt road movie over hele opbygningen, med at de køre fra sted til sted for at udrydde ondskaben.

Jeg more mig meget med den serie.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: