#10 Det du linker til er ikke historien om hvad der er sket, men diverse nyhedsmedier der henviser til pressemeddelser fra TV2, som TV2 udsendte efter de blev kontaktet af BT. Så ikke noget nyt der. En betinget fængselsstraf er da heller ikke speciel hård, det kan man også få hvis man ikke betaler sine fartbøder. Så at han forsøgte at voldtage en pige lyder meget tvivlsomt.
Men alt dette viser desværre bare hvor meget magt medier som BT efterhånden har, fordi så mange læser den slags aviser uden kildekritik. Sørgeligt.
Betvivler du, at han er blevet dømt for det, de skriver, han er blevet dømt for? Mener du, at han overhovedet ikke er blevet dømt eller at retssagen er det pure opspind?
Både DR og TV2 har bragt historien på deres tekst-TV med bekræftelse af de problemer, sagen giver dem i forhold til julekalenderen og dramaserien.
Og det er muligt, at han "kun" er blevet idømt en betinget dom, men prøv du at forklare det og forsvare hans medvirken i en julekalender overfor en horde af fnysende forældre, der mener, at deres lille pusling ikke skal eksponeres for den slags udyr...
Jeg tipper hatten for dig Denox selv når jeg er i mit mest kreative drille humør har jeg aldrig kunne konstrueret første klasses vrøvl som det du her præstere.
Når TV-stationerne holder den moralske fane højt og argumenterer med at de ikke vil associeres med de handlinger som den pågældende har begået, hvordan vil TV2 så forklare at de godt kan bruge Robert Hansen i "Vild med dans" ... er han ubetinget en god rollemodel for unge?
Personligt mener jeg, at Robert Hansen virker som en rigtig fin fyr ... men det er så en helt anden sag. Det er udmærket at TV2 har nogle moralske og etiske standarder, men dobbeltmoral er ikke dobbelt så godt.
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
#14 Jeg er også lidt ambivalent omkring Narko-Robert, men når man lige sætter sig ned og tænker over det, så er det efterhånden længe siden, han havde den sag hængende om halsen, og nu har han nok fået de tæsk han skulle have, og kan komme videre. Og i RHs tilfælde var det ikke en sædelighedsforbrydelse. Det har helt sikkert noget at skulle have sagt!
Derudover er "Vild Med Dans" (og "Zulu Djævleræs") ikke udelukkende rettet mod børn. Det er en julekalender.
#15 Jeg er helt enig. Tv-stationerne er tvunget til at reagere som de gør. Jeg er bare ikke så sikker på, at de har et standardiseret regelsæt at gå udfra, når vi taler moral og etik. Hvad med Ole Thestrup? Er han værdig til at optræde i en julekalender. Personligt mener jeg helt bestemt, at det er han da, men andre kan have en anden moral, hvad uhæmmet drikkeri angår ... og så er man i et dilemma.
Jeg er enig i Tv2 og DR's reaktioner, men de bør være konsekvente og det er de næppe. Og det bryder jeg mig faktisk ikke om. Det minder lidt om folke-domstole og det fører heller ikke noget godt med sig.
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
Der er nok også forskel om man gør skade på andre eller sig selv - narkosalg, vold, sædelighedsforbrydelser bør vel vurderes anderledes end ødelæggelsen af sit eget liv selvom dette også kan være ulovligt.
Det er altså voldtægt og børne julekalender, det er almindelig sund fornuft at de ikke kan markedsføre de 2 ting sammen.
Dette er et godt eksempel på hvad jeg mener, for der er jo netop ikke tale om voldtægt. Men det er det ekstrabladet skriver i deres overskrift, og det mange folk hæfter sig ved.
#19 Hvis man prøver at rive tøjet af en kvinde, og derefter forsøger at stikke sin günther ind i hendes mund, så er der rigeligt af beviser til at blive dømt for forsøg på voldtægt.
Du kan ikke lægge hverken sandhedsværdi eller forsøg på samme i en overskrift i Ekstra-Bladet. Sådan nogle indeholde altid kun halve sandheder.
#11 denox 18 år siden
Det du linker til er ikke historien om hvad der er sket, men diverse nyhedsmedier der henviser til pressemeddelser fra TV2, som TV2 udsendte efter de blev kontaktet af BT. Så ikke noget nyt der. En betinget fængselsstraf er da heller ikke speciel hård, det kan man også få hvis man ikke betaler sine fartbøder. Så at han forsøgte at voldtage en pige lyder meget tvivlsomt.
Men alt dette viser desværre bare hvor meget magt medier som BT efterhånden har, fordi så mange læser den slags aviser uden kildekritik. Sørgeligt.
#12 Outbound Sith 18 år siden
Betvivler du, at han er blevet dømt for det, de skriver, han er blevet dømt for?
Mener du, at han overhovedet ikke er blevet dømt eller at retssagen er det pure opspind?
Både DR og TV2 har bragt historien på deres tekst-TV med bekræftelse af de problemer, sagen giver dem i forhold til julekalenderen og dramaserien.
Og det er muligt, at han "kun" er blevet idømt en betinget dom, men prøv du at forklare det og forsvare hans medvirken i en julekalender overfor en horde af fnysende forældre, der mener, at deres lille pusling ikke skal eksponeres for den slags udyr...
Fox Mulder
#13 jessup 18 år siden
#14 filmfan 18 år siden
Personligt mener jeg, at Robert Hansen virker som en rigtig fin fyr ... men det er så en helt anden sag. Det er udmærket at TV2 har nogle moralske og etiske standarder, men dobbeltmoral er ikke dobbelt så godt.
#15 Outbound Sith 18 år siden
Derudover er "Vild Med Dans" (og "Zulu Djævleræs") ikke udelukkende rettet mod børn. Det er en julekalender.
Fox Mulder
#16 filmfan 18 år siden
Jeg er enig i Tv2 og DR's reaktioner, men de bør være konsekvente og det er de næppe. Og det bryder jeg mig faktisk ikke om. Det minder lidt om folke-domstole og det fører heller ikke noget godt med sig.
#17 jessup 18 år siden
#18 filmz-grev_michal 18 år siden
Det er altså voldtægt og børne julekalender, det er almindelig sund fornuft at de ikke kan markedsføre de 2 ting sammen.
Drikkeri er ikke ulovlig så det er noget helt andet omend det er en skidt vane.
Narko er dog ulovlig men som Jessup påpeger ikke i samme boldgade.
#19 denox 18 år siden
Dette er et godt eksempel på hvad jeg mener, for der er jo netop ikke tale om voldtægt. Men det er det ekstrabladet skriver i deres overskrift, og det mange folk hæfter sig ved.
#20 Outbound Sith 18 år siden
Du kan ikke lægge hverken sandhedsværdi eller forsøg på samme i en overskrift i Ekstra-Bladet. Sådan nogle indeholde altid kun halve sandheder.
Fox Mulder