Diegetisk, da det er noget der indgår med karakteren i "real-tiden" - hvis man kan forklare det på den måde. Hvis det eksempelvis er et flash back hvor der blev kommenteret på handlingen fra en detektiv eller noget i den stil, er den non-diegetisk.
Så - f.eks. Frank i The Naked Gun, når han laver voice-overs.. Så er det non-diegetisk.. Men i Days of our Lives, når de står voldsomt lang tid og stirrer ud i luften og man kan høre deres tanker - så er det diegetisk ..?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
#12 Nu har jeg ikke set "The Naked Gun" i femten år og kan kun huske brudstykker, så med dét eksempel må jeg være dig svar skyldig. :) Men hvis voice-over'en er en kommentar på noget Frank ser tilbage på, altså at det ikke er en voice-over sagt/tænkt i filmens real-tid, er det non-diegetisk.
Mht. "Days of our Lives" har jeg simpelthen ikke set den serie, men hvis det foregår på nogenlunde samme måde som i "That '70s Show" hvor de glor ud i luften og tænker højt, er det diegetisk.
#11 dolphinfriendly 17 år siden
#12 HonoDelLoce 17 år siden
Så - f.eks. Frank i The Naked Gun, når han laver voice-overs.. Så er det non-diegetisk.. Men i Days of our Lives, når de står voldsomt lang tid og stirrer ud i luften og man kan høre deres tanker - så er det diegetisk ..?
#13 dolphinfriendly 17 år siden
Mht. "Days of our Lives" har jeg simpelthen ikke set den serie, men hvis det foregår på nogenlunde samme måde som i "That '70s Show" hvor de glor ud i luften og tænker højt, er det diegetisk.