#5: Hvis det skal være helt korrekt, så er "The Good, the bad, and the Ugly" tredje del af Leones Dollar-trilogi, der begynder med "A Fistful of Dollars" og "For a Few Dollars More", men de tre film du nævner kan da helt klart ses som værende i familie tematisk.
Hvis jeg skulle nævne en trilogi, så må det nok være Oliver Stones Vietnam-trilogi: "Platoon" "Born on the Fourth of July" "Heaven and Earth"
Derudover kan nævnes Kieslovskis planlagte Dante-inspirerede trilogi, hvoraf kun de to første endu er blevet filmatiseret: "Heaven" (Tom Tykwer) "Hell" (Danis Tanovic) "Purgatory" (??)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
#12, ja, jeg er da udmærket klar over at den mere tilhører "The Dollar Trilogy"/"Man With No Name Trilogy", men i diverse dokumentarer bliver de tre film jeg har nævnt længere ovenfor også betegnet som værende nærmest en trilogi for sig selv også. :)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
#11 Yoda 19 år siden
Dogville
Manderlay
Washington (ikke produceret endnu)
Lars von Tries "Guldhjerte trilogien":
Breaking the Waves
Idioterne
Dancer in the Dark
#12 filmz-Angel Eyes 19 år siden
Hvis jeg skulle nævne en trilogi, så må det nok være
Oliver Stones Vietnam-trilogi:
"Platoon"
"Born on the Fourth of July"
"Heaven and Earth"
Derudover kan nævnes Kieslovskis planlagte Dante-inspirerede trilogi, hvoraf kun de to første endu er blevet filmatiseret:
"Heaven" (Tom Tykwer)
"Hell" (Danis Tanovic)
"Purgatory" (??)
#13 jessup 19 år siden
Roma, città aperta
Paisà
Germania anno zero
Den første og sidste er mesterværker slet og ret. Burde nævne dem på filmlisten tråden - en god film om dagen....
#14 Yoda 19 år siden
#15 filmz-CAADK 19 år siden
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby
Bruce: Batman has no limits
#16 filmz-michaell 19 år siden
#17 filt 19 år siden