Gravatar

#11 Yoda 19 år siden

Lars von Triers "America trilogi":

Dogville
Manderlay
Washington (ikke produceret endnu)

Lars von Tries "Guldhjerte trilogien":

Breaking the Waves
Idioterne
Dancer in the Dark
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#12 filmz-Angel Eyes 19 år siden

#5: Hvis det skal være helt korrekt, så er "The Good, the bad, and the Ugly" tredje del af Leones Dollar-trilogi, der begynder med "A Fistful of Dollars" og "For a Few Dollars More", men de tre film du nævner kan da helt klart ses som værende i familie tematisk.

Hvis jeg skulle nævne en trilogi, så må det nok være
Oliver Stones Vietnam-trilogi:
"Platoon"
"Born on the Fourth of July"
"Heaven and Earth"

Derudover kan nævnes Kieslovskis planlagte Dante-inspirerede trilogi, hvoraf kun de to første endu er blevet filmatiseret:
"Heaven" (Tom Tykwer)
"Hell" (Danis Tanovic)
"Purgatory" (??)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#13 jessup 19 år siden

Roberto Rossellini's neorealistiske krigs triologi - dette er et absolut must...:

Roma, città aperta
Paisà
Germania anno zero

Den første og sidste er mesterværker slet og ret. Burde nævne dem på filmlisten tråden - en god film om dagen....
This is just until June
Gravatar

#14 Yoda 19 år siden

Wes Cravens & Kevin Williamsons "Scream" trilogi.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#15 filmz-CAADK 19 år siden

Adam McKay og Will Ferrels Colon trilogi med R.B. navnene hvor de kun har lavet 2 indtil nu:

Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby
Alfred: Know your limits, Master Wayne
Bruce: Batman has no limits
Gravatar

#16 filmz-michaell 19 år siden

#15 Ferrel og McKay's kommende film kommer til at hedde "Step Brothers".
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#17 filt 19 år siden

#12, ja, jeg er da udmærket klar over at den mere tilhører "The Dollar Trilogy"/"Man With No Name Trilogy", men i diverse dokumentarer bliver de tre film jeg har nævnt længere ovenfor også betegnet som værende nærmest en trilogi for sig selv også. :)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid

Skriv ny kommentar: