Gravatar

#111 Hr. Nielsen 11 år siden

Vi savner noget god gammeldags Overmodne BN Vs. Snothvalpen Ispep action!!!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#112 the_paki_don 11 år siden

Nej, nu elsker de hinanden og det var formålet med denne tråd.

At sprede kærlighed ud.
Gravatar

#113 Hr. Nielsen 11 år siden

#112 Had og kærlighed er så tæt forbundne følelser, at det ene ikke udelukker det andet ved du godt Paki:)
Gravatar

#114 BN 11 år siden

Øv bøv, JEG kom først, Rocky 'not so' Balboa!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#115 Hr. Nielsen 11 år siden

BN (42) skrev:
I en kommentar om filmen, som han IKKE har slettet (endnu), siger han i øvrigt noget, som er lidt sjovt at læse idag: "kritikken forstår jeg intet af." :-)
Det er lidt sjovt ja. Bruce havde jo samme oplevelse med Die Hard 4 i sin tid. Men Ispep har vel læst kritikken, som han også gjorde med Inception og fundet den mere rigtig end sin egen mening.

Dog pudsigt, at han har valgt at slette sin gamle anmeldelse. Jeg er overrasket over, at han ikke tør så ved hvad han dengang mente.
Gravatar

#116 Hr. Nielsen 11 år siden

BN (114) skrev:
Øv bøv, JEG kom først, Rocky 'not so' Balboa!
How the f*** did you do that?
Gravatar

#117 Hr. Nielsen 11 år siden

De gider jo ikke lege her mere ved jeg :-D
Gravatar

#118 Highland Park 11 år siden

BN (18405) skrev:
Selvom man lægger anmelderne sammen med fagfolkene (altså filmskaberne), er der stadig kun tale om en forholdsvis lille gruppe.

Ispep (18403) skrev:
At kritikerne har taget fejl indimellem og fejlbedømt en film og siden revurderet deres mening, ændrer ikke på så meget.

Jeg mener ikke, at en kritiker kan "tage fejl". Hvad i alverden skulle han tage fejl af? Jo, der kan være enkelte tilfælde, hvor en film, som han i første omgang ikke kunne lide eller syntes mindre godt om, vinder ved et eller flere gensyn, så han ligefrem forelsker sig den pågældende film. ... Men det er vist undtagelsen der bekræfter reglen. Og derudover vil alle kritikere jo aldrig nogensinde blive enige omkring alle film. At sige, at en filmkritiker eller filmskaber (en fagmand), som ikke kan lide f.eks. 50 af filmene på TSPDT, "tager fejl", er noget fundamentalt sludder. Så er vi ovre i det rene meningstyranni.

Ispep (18403) skrev:
Jeg er ikke sikker på, hvor du vil hen?

Jeg vil derhen, at films klassiker-status afhænger af publikum. Anmeldere og fagfolk er kun en lille del af dette publikum. Når det store, brede publikum i den grad tager et værk - en bog, et stykke musik eller en film - til sig og den bevarer sin popularitet gennem det ene årti efter det andet, er dette i allerhøjeste grad en af de måder, det pågældende værk opnår klassiker-status på. Og selve det, at folkemasserne har taget en given film til sig, kan tvinge filmkritikere og fagfolk til at gå ind og se på, hvad det helt nøjagtigt er der giver filmen en så bred appel. Men uanset at der måske kun er ganske få af disse, der vil give indrømmelser (fordi de har en anden filmsmag), vil den pågældende films gensynsværdi og enorme popularitet med tiden gøre den til en klassiker, fordi den har vist at besidde tidløse kvaliteter.

Ispep (18403) skrev:
Mange fluer om lorten gør det altså ikke til en klassiker. Ellers ville man jo passende tage de mest omsætningstunge kassesuccesser og sætte en klassiker-stempel på røven af dem, hvis det er kriteriet for en særlig status.

Hvor har jeg sagt, at det var en stor her og nu-omsætning, der gjorde en film til en klassiker?

Nej, jeg talte derimod om ...

BN (18402) skrev:
tidløse klassikere, som tv-kanalerne kan vise igen og igen og altid være sikre på, at de bliver set og genset med den største fornøjelse af masser af mennesker.

Og jeg sagde konkret, at det var film, der selv efter 20, 40 og 60 år (eller endnu længere tid) bevarede deres popularitet. Det ved man endnu intet om, når det gælder f.eks. dette eller sidste års største kassesuccesser.

Ispep (18403) skrev:
de fleste er ofte udenfor indflydelse

Slet ikke. Tværtimod, må man vist sige! Det er jo netop disse mange filmnørder + en masse andre filmkiggere, der bl.a. har givet "The Shawshank Redemption" dens nyklassiker-status, ja, gjort den til en film, som man ikke bare kan ignorere, hvis man skal tale om betydelige filmiske værker gennem de sidste par årtier. Sådan var det også med "It's a Wonderful Life", som oprindeligt blev modtaget med anmeldelser, der spændte fra negative til blandede, men som årtier senere opnåede en enorm popularitet blandt tv-seere verden over (startende i USA) og på den måde opnåede den klassikerstatus, filmen har idag.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: