Kom til at tænke på: Hvorfor flyver natsværmeren ind på mit værelse og kredser om min lampe, når den har haft hele dagen til at "nyde" solens lys? Alligevel kommer den ind ved midnatstid og vil have en bid af det elektriske lys.
Hvornår går en religion over til at være en mytologi ?
Det er ikke det samme. Mytologi er historier. Så nå man snakker om nordisk mytologi er det kun historierne om Odin, Thor osv., der referers til, man snakker man om nordisk tro, ser man også på ritualer og skikke osv...
Lidt groft kan man kalde religion for hele systemet, hvor mytologien blot er en lille del af religionen...
Er mennesket et rumvæsen? Er UFO'er i virkeligheden biler fra vores egen fremtid? Hvis jeg var opfinder, ville jeg så opfinde vendbare briller eller bolcher til venstrehåndede?
#41 filmzkim 13 år siden
#42 davenport 13 år siden
#43 Skeloboy 13 år siden
Det er ikke det samme. Mytologi er historier. Så nå man snakker om nordisk mytologi er det kun historierne om Odin, Thor osv., der referers til, man snakker man om nordisk tro, ser man også på ritualer og skikke osv...
Lidt groft kan man kalde religion for hele systemet, hvor mytologien blot er en lille del af religionen...
#44 Davekryten 13 år siden
og her tænker jeg ikke på et pun der at "bære" briller
#45 Fellaheen 13 år siden
#46 Djarnis 13 år siden
#47 davenport 13 år siden
#48 Highland Park 13 år siden
#49 misuma 13 år siden
Er mennesket et rumvæsen? Er UFO'er i virkeligheden biler fra vores egen fremtid? Hvis jeg var opfinder, ville jeg så opfinde vendbare briller eller bolcher til venstrehåndede?
Yup, det er store ting som rumsterer i kraniet.
#50 HelmerJ 13 år siden