#28: firmaet skal dog stadig skrive pakkens værdi på - såvidt jeg ved.
Der er en bagatelgrænse, kan dog ikke helt huske hvad den er på - men helt sikkert for lidt :)
Men man kan stadig være heldig, har selv bestilt store ting, der gik igennem tolden, det er jo ikke alt der bliver tjekket, og min kæreste har lige købt en Ipod der også gik fri af tolden - så det kan lade sig gøre, men man kan jo også risikere at det bliver nuppet - og så kan det ikke altid svare sig.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Jeg skal så sige, at det er den hjemmeside, der har med snoochie-boochies og en stille fyr, der engang jagtede Amy (kodesprog - jeg vil jo helst ikke udfordre skæbnen) at gøre, der har tilbudt mig at skrive 'gift' på de ting, jeg bestiller fra dem. Måske de også, rent teoretisk selvfølgelig, ville være villige til at skrive en lavere værdi på pakken? Det kunne jo være fedt at få en signeret 10-års udgave af I-ved-nok-hvaffornen, uden at skulle betale vanvittige summer...
#35 - Hmm, jeg har altid bestilt derfra når en af mine venner alligevel skulle have noget, så jeg ved da ikke om de har gjort det ved os. Men vi har helt sikkert ikke betalt moms/told for det.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Ang. www.play.com, så skrev jeg til dem for at høre om deres shipping politik, og her er svaret der kom tilbage:
Dear Stig,
Thank you for your email.
We can confirm that we do ship from Jersey. There will be a customs and tax limit that you will have to stay below.
We do usually send items ordered at the same time out seperately. Book orders may be a possible exemption, but regarding DVDs, CDs, etc..., items are sent out seperately.
We cannot place a lower value than the true value of the item ordered as it is illegal not to declare the correct value.
Please note that we will reimburse you for your first custom's charge if you can supply us with a receipt.
#38 Jo, England er, men Jersey regnes af en eller anden grund for at være uden for EU, desværre.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#31 Scherlund 19 år siden
#32 filmz-gimleno1 19 år siden
#33 filmz-vassago 19 år siden
Der er en bagatelgrænse, kan dog ikke helt huske hvad den er på - men helt sikkert for lidt :)
Men man kan stadig være heldig, har selv bestilt store ting, der gik igennem tolden, det er jo ikke alt der bliver tjekket, og min kæreste har lige købt en Ipod der også gik fri af tolden - så det kan lade sig gøre, men man kan jo også risikere at det bliver nuppet - og så kan det ikke altid svare sig.
#34 filmz-vassago 19 år siden
#35 19 år siden
Måske de også, rent teoretisk selvfølgelig, ville være villige til at skrive en lavere værdi på pakken? Det kunne jo være fedt at få en signeret 10-års udgave af I-ved-nok-hvaffornen, uden at skulle betale vanvittige summer...
#36 dyg 19 år siden
#37 19 år siden
-----------------------------------------------------
ERGO:
www.play.com
Fragt: Gratis.
Told: Ja, hvis varens pris overstiger 80kr.
- Sender fra Jersey.
#38 19 år siden
#39 filmz-yoshimura 19 år siden
#40 19 år siden