#6: Nej, man er bestemt ikke ved bevidsthed, men hjernen bliver ved med at producere målbare hjernebølger i ca. 8 sekunder efter en afhugning.
Og resten af disse 'facts', jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte. Som stor fan af ubrugelig paratviden vil jeg blot advare mod at tro på ret mange af ovenstående :)
Det er meget skægt med meget af dette ubrulige trivia. For det meste accepterer man hvad der står. F.eks. Verdens ældste kuvert er 4.000 år gammel og stammer fra Ægypten. Men kommer man forbi en bænk, hvor der står "Malet", så skal man lige hen og mærke :)
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
#35: Det er jo lidt problemet med den slags 'facts', meget er decideret forkert (fx "The length from your wrist to your elbow is the same as the length of your foot"), og mange andre er i bedste fald, hvad man vel kan kalde en sandhed med (ofte voldsomme) modifikationer (fx "Hot water freezes quicker than cold water"). Overraskende nok, er nogen faktisk underdrevne :) (fx "A person can live without food for about a month, but only about a week without water").
Men det er da nogenlunde underholdende, det er bare noget sjovere, når man rent faktisk ved, om det er sandt eller ej.
#31 myggen 20 år siden
Og resten af disse 'facts', jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte. Som stor fan af ubrugelig paratviden vil jeg blot advare mod at tro på ret mange af ovenstående :)
#32 filmz-cko 20 år siden
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#33 filmz-bullettooth 20 år siden
tjaaaa...den taler jo nærmest for sig selv!
#34 filmz-sanjo 20 år siden
#35 lyspunkt 20 år siden
#36 DarkLight 20 år siden
#37 myggen 20 år siden
Men det er da nogenlunde underholdende, det er bare noget sjovere, når man rent faktisk ved, om det er sandt eller ej.
#38 filmz-Cyberdog 20 år siden
Nå - ja, nu skal man jo ikke tro på alt hvad man
læser......
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Cyberdog1971
#39 Corgan 20 år siden
The length from your wrist to your elbow is the same as the length of your foot
Det er forkert... ihvertfald i mit tilfælde.
#40 filt 20 år siden