Gravatar

#21 filmz-vassago 17 år siden

Irriterende kamp, Italien havde mange gode chancer, men det røde kort og straffesparket var helt hen i vejret - på slow'en kan man se, at han allerede kaster sig inden der er nogen som helst alvorlig kontakt. Det kan selvfølgelig være møgsvært for dommeren at se, men jeg bliver bare så irriteret over det, fordi Italien, eller Rektalien som Davenport kaldte dem, gør det så tit - de kaster sig bare i græsset og håber på det bedste.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#22 tiany 17 år siden

Frankrig skulle ikke have haft et rødt kort i den situation, det var fuldstændig overdrevet. Men Italien spillede klart bedst af de to hold.

Jeg synes også det er meget sjovt at at hollandsk "reserve" hold kan banke Rumænien 2-0, når man tænker på at Rumænien har spillet lige op med både Frankrig og Italien. Det viser bare at Holland virkelig har et godt/bredt hold
Valar morghulis
Gravatar

#23 filmz-yoshimura 17 år siden

#22 Helt enig.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#24 The Insider 17 år siden

#21, samme grund til, at jeg ikke kan udholde Spanien og Portugal.

Som forventet med Italien. Selvom de spille skidt i de første par kampe, vil jeg fortsat holde fast i, at enten Tyskland eller Italien vinder. Det ville være typisk, hvis et ringe-spillende storhold alligevel går hele vejen.
War. War never changes.
Gravatar

#25 Slettet Bruger [158798897] 17 år siden

Ærlig talt, hvordan kan man mene at der ikke var straffespark til Italien? Abidal går ind og blokerer benene på Toni. Bagfra. Uden at ramme bolden. Selvfølgelig er det et straffespark.

Ligeledes med den snak om, at det røde kort var 'overdrevet'. Selvfølgelig var der også rødt kort i situationen. Det er en åbenlys målchance, og Abidal fratager Toni muligheden for at score med sin tackling.
Gravatar

#26 Verbal 17 år siden

Abidal er bagerste mand i Frankrigs forsvar, og når en bagerste mand begår frispark, bliver det betegnet som en nødbremse, og det er til et rødt kort uanset hvor grov forseelsen måtte være. Så vidt jeg kunne se, var det straffespark rigtig dømt, men jeg kiggede ikke nærmere på det på de efterfølgende gengivelser, så jeg vil ikke udelukke, at jeg har set forkert.

Italien kan måske godt have for vane at filme mere end andre, men ellers så synes jeg ikke, at man også kan bebrejde Spanien og Portugal for at filme mere end andre lande. Engelske Waynee Rooney prøver tit at filme sig til et straffespark. Det samme gør Christian Poulsen, så jeg vil ikke mene at man kan sætte navn på nogle enkelte hold for at filme mere, end så mange andre.

Holland ser virkelig stærke ud og har leveret smukt og effektivt fodbold i de indledende kampe. Umiddelbart vil jeg da også mene, at de topper lige pt. eftersom deres resultater imod Rumænien i kvalifikationen, ikke var voldsomt imponerende. Alligevel tror jeg desværre ikke det bliver dem, som løber med trofæet, da de ryger nok ud i en straffesparkskonkurrence. Hvis Holland ikke vinder håber jeg det bliver Kroatien. Men som det bliver sagt, så ville det da ikke undre mig hvis Italien gik hen og vandt.
And like that... he's gone.
Gravatar

#27 filmz-vassago 17 år siden

#26: det er ikke rigtig - det er på ingen måde rødt kort uanset hvor grov forseelsen er. Det kan være alt fra straffe uden til kort, til straffe med gult og rødt. Jeg synes det er et fair straffe - men en unfair udvisning.
Gravatar

#28 Slettet Bruger [158798897] 17 år siden

#27 Jo, Verbal har ret, der vil altid være rødt kort i en sådan situation. Dog er "bagerste mand"-snakken en gang vrøvl (ikke henvendt til Verbal, men til alle kommentatorer og kegler, der snakker om det), da mange fortolker denne formulering ligesom offsidereglen, at en forsvarer ikke er bagerst hvis der står en anden forsvarer længere tilbage på banen uden for indflydelse.
Men man må sige, at Abidal bestemt fratager Toni en åbenlys scoringsmulighed - den egentlig formulering for en nødbremse - og så er den ikke længere. Dommeren SKAL give rødt kort, hvis han fløjter for straffe der.
Gravatar

#29 filmz-yoshimura 17 år siden

#28 Det vil jeg nu også mene er den korrekte tolkning.

Når "bagerste mand" begår et frispark, der fratager en spiller en åben målchance, er det en "nødbremse", og den skal give rødt kort.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#30 filmz-vassago 17 år siden

Det er selvfølgelig rigtig... lige med den her situation, så kan jeg ikke forstå at der skulle bliver begået en forseelse, for slow'en viser at han først bliver decideret tacklet efter at italieneren er ved at kaste sig - alt det før er almen "man-handling" der hører til i fodbold, lidt skulder, skubberi osv.

Det røde kort, som jeg forstår det, gives for forseelser der også ville have givet frispark/straffespark - men dommeren dømmer ikke lign. forseelser. F.eks da en franskmand lidt senere bliver hårdt nedlagt, sandwiched bagfra alene mod målmand, lige uden for straffefeltet, eller grimme tacklinger.

Forseelsen begået af Abidal ville uden for straffefeltet været et tynd/ligegyldigt frispark - medmindre man tager tacklingen med - men den bliver jo først sat ind, da manden har valgt at smide sig?

Denying an obvious goalscoring opportunity to an opponent moving towards the player’s goal by an offence punishable by a free kick or a penalty kick - så kan man da ikke andet end at antage, at det ikke er strafbart, i dommerens øjne, når nu dommeren ikke vælger at dømme de andre lign. situationer i spillet?

Skriv ny kommentar: