Gravatar

#71 davenport 11 år siden

Tak for link. Jeg fik mit fra Seth Shostak som jeg er ven med på Facebook. (gloating, gloating)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#72 HonoDelLoce 11 år siden

Highland Park (69) skrev:
#68: Touché.

Ydmyghed er en and på månen.

Det er ikke så meget et spørgsmål om (mangel på) ydmyghed som det er et spørgsmål om, at jeg selv lige blev pænt overrasket over den artikel :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#73 Highland Park 11 år siden

Ja jeg misforstod din kommentar, beklager. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#74 HonoDelLoce 11 år siden

Highland Park (73) skrev:
Ja jeg misforstod din kommentar, beklager. :)

Ingen grund til beklagelse, jeg kan sagtens selv se, at den kan virke lidt "hoverende" (det ryger lige i situationenstegn, da intet jo endnu er bevist ;) )
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#75 jessup 11 år siden

Så længe at du ikke mener at unitelligent liv er en form for taber til intelligent liv. Det ville svare til at sige at fuglene har en ultimativ fordel over os fordi de an flyve. Intellugens er en fordel i nogle samnen hænge ig nogle miljøer.
Patriarch (59) skrev:
jessup (45) skrev:
Men er det ikke som Hawking siger problematisk at konstatere at intelligens(har ikke en skarp definition) har en evolutionær fordel - jeg mener unitelligent liv er mangfoldigt. Klart at intelligens blandt større dyr er en fordel men det er vel at se på os selv i et romantisk skær. Selvom alt intelligent liv på jorden forsvinder er jorden stadig fuld af liv.

Patriarch (44) skrev:
Liv: Ja

Intelligent liv: Ja

Livets opståen og evolution er naturlige processer så bare kører derudaf. Det er naturgiven på samme måde som masse i universet klumper sig sammen grundet tyngdekraften. Det er muligt det er usandsynligt, at livet opstår, men der er så meget tid og så mange steder det kan ske, at det vil ske, medmindre det er en guddommelig intervention der er skyld i det.

Men når først det sker, så tager evolutionen over og den vil ganske givet i nogle tilfælde udvikle sig i retning af intelligens, som er et ganske potent middel til overlevelse.

Der er derfor det ville være så vildt hvis vi fandt liv andre steder. Især hvis dette liv påviselig ikke har samme kilde som os (hvis det havde ville det også være interessant, bevares!). Men hvis vi ikke har samme kilde, så ville det bevise at livet er så almindeligt, at universet bugner af det. Livets almindelighed er fortsat en af de store mysterier i universet og jeg håber så meget, at jeg når at opleve svaret på det spørgsmål.

Der er sikkert rigeligt med uintelligent liv også. Men hvis intelligens har været en fordel her, så vil den også være det andre (men ikke alle) steder.

Alene her på jorden har vi set de samme egenskaber/mekanismer opstå via evolution, men uafhængigt af hinanden. Altså at naturen finder de samme løsninger på diverse problemer, hvorfor jeg mener, at det er ganske sandsynligt, at intelligens også vil opstå som løsning andre steder i universet.
This is just until June
Gravatar

#76 Patriarch 11 år siden

Det mener jeg ikke. Slet, slet ikke. Vinderne her på planeten er bakterier og vira. De smadrer os totalt i biomasse og levedygtighed (heldigvis får vi også hjælp af dem, men er på den måde også afhængige af dem i vores egen kroppe os). De er vinderne - vi er her bare.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#77 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

jessup (75) skrev:
Det ville svare til at sige at fuglene har en ultimativ fordel over os fordi de an flyve

Jeg har nogle svampe, der giver vinger. (Og for at foregribe joken om mine indlæg og svampe vil jeg hermed dræbe den forlods :-D)
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: