Gravatar

#231 SpielbergFreak 17 år siden

Kunne måske til nøds gå så langt her:

http://picasaweb.google.com/strigid/Sandy7Months/p...
Gravatar

#232 filmz-DocDoom 17 år siden

#230:

Nu er det jo ikke uelukkende dragten, der bestemmer kvaliteten af filmen, og jeg går ud fra, at #213 mener, at 1966-filmen er bedre; ellers havde han den vel ikke på sin liste.

For mit eget vedkommende var det dog til dels en joke, selvom jeg synes Adam West's groovy og naive portræt af Batman var ganske charmerende.

Dog undlader jeg ikke at bemærke, at selvom jeg godt kan lide Batman-figuren, så synes jeg faktisk ikke, at én eneste af filmatiseringerne er helt vellykket. Burtons skurke er sgu lidt for komiske og latterlige, og actionscenerne er ynkelige. Specielt den første af hans film halter slemt. Val Kilmers modstandere er decideret åndsvage, ikke mindst den lidt homoagtige Gækker, og blomsterkvinden og hendes åndsvange monster Bane fra Clooney-filmen behøver jeg vist ikke sætte ord på. Den ellers veldrejede Batman Begins er stækket af virkelig elendig shaky-cam-action, når det er værst. På den baggrund synes jeg faktisk ikke, at Batman 1966 - set i sin tidsånd - er SÅ meget dårligere end de øvrige forsøg. Jeg er spændt på, om The Dark Knight rydder bordet som numero uno.

Utroligt nok synes jeg faktisk, at den bedste Batman-skurk er leveret af Arnie som Victor Fries.

Det er sødt af dig at poste billeder af de forskellige 'Batmen', men jeg tror nu ikke der er nogen, der er i tvivl om, hvordan de ser ud :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#233 SpielbergFreak 17 år siden

Selvfølgelig er det ikke kun dragten det kommer an på, men man kan ligesom se kvalitets forskellen udfra det efter min mening.

Vi kan hurtigt blive enige om at BM Forever og BT og Robin ikke var de store hit, og ja skurkene i Burtons film var måske en anelse komiske, men set i lyset af 1989 da Burtons Batman kom ud, vat det jo noget ganske andet end noget man havde set før, det var ikke en homo agtigt trikot dragt og en åndsvag olsen banden bil Batman kørte rundt i mere, han var mørk og dyster og havde nogle personlige problemer at kæmpe med.

Batman Begins, kunne havde været et 10 tal, hvad det er, der gjorde at den kun blev et 8 tal, kan jeg ikke helt sætte fingeren på, men jeg synes det er den bedste, bare at se hvordan en mand starter et sådan liv, finder hulen, maler sin dragt og hele tiden finder på nye ting til sit nye alter ego er yderst interresant. Og hele skuespiller essemblet i filmen er overud fantastisk, selv Katie Holmes er til at holde ud (Skulle dog have været en andet, men i mangel af bedre)

Men det er da sødt, at nogen synes det der "splash" "pow" "bang" børne show fra 60'erne er godt
:-)
Gravatar

#234 filmz-DocDoom 17 år siden

#233: "Men det er da sødt, at nogen synes det der "splash" "pow" "bang" børne show fra 60'erne er godt"

Det skrev jeg ikke... Jeg skrev:

"For mit eget vedkommende var det dog til dels en joke ... Dog undlader jeg ikke at bemærke, at selvom jeg godt kan lide Batman-figuren, så synes jeg faktisk ikke, at én eneste af filmatiseringerne er helt vellykket"

- men det er jo muligt, at du kun hentyder til #213.
Gravatar

#235 SpielbergFreak 17 år siden

Jeg hentyder til alle der bare finder det bras en anelse underholdende og så valgte jeg bare at bruge din nedladende metode at skrive det på. Jeg er da udmærket godt klar over at folk ved hvordan de ser ud, men ngole mennesker skal åbenbart lige mindes om det i ny og næ.

Gravatar

#236 elwood 17 år siden

Mask of Phantasm holder jeg nu stadig på er den bedste, ikke mindst på grund af det sublime score til filmen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#237 filmz-DocDoom 17 år siden

#234: Jeg kan nu ikke se, at jeg har brugt en nedladende tone...
Gravatar

#238 Skeloboy 17 år siden

Okok, jeg ved slet ikke hvorfor jeg brugte to timer...men nu har jeg listen:), aner bare ikke lige hvordan den skal præsenteres...den fylder 12 sider...
Gravatar

#239 filmz-DocDoom 17 år siden

#238: Hvad er det du fabler om? :-)
Gravatar

#240 rubkick 17 år siden

#238: Hvis du har lavet en optælling af alle lister, kan du så ikke bare poste den endelige top 30?

Skriv ny kommentar: