Gravatar

#11 filmz-yoshimura 21 år siden

Man kan vist roligt sige, at det lyder forskelligt, og det er rigtigt nok, at de fleste begyndere spiller på nylonstrenge, men det er lidt at gøre sig selv en bjørnetjeneste at gå uden om stålstrengene. Det er bedre at få hård hud på fingrene ved at spille på stålstrenge og så derefter kaste sig over nylonstrengene end at lære at spille på nylon og derefter "starte forfra" med en stålstrenget, fordi man ikke kan holde ud at holde på skidtet.

Efter min mening lyder det også bedre med stålstrenge (det klinger mere og længere) til det meste af det, man som regel sidder og fyrer af (akkordrundgange om lejrbålet), med mindre man da ligefrem skal spille flamenco ;-)

Men som med så meget andet handler det selvfølgelig om smag og behag (og jeg har en af hver, som bare står og samler støv, hvis det skulle have interesse).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#12 Spanner 21 år siden

Der er en musikforretning i Roskilde, der solgte spanske guitarer til 400 kroner under festivallen. Jeg ved ikke hvad de normalt sælger dem for.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#13 Spanner 21 år siden

Lydkilden
Hersegade 7C
4000 Roskilde
Tlf.: 46 32 42 02

Hjemmeside
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#14 filmz-TomViolence 21 år siden

Mange tak!
I'm out
Gravatar

#15 gi-jones 21 år siden

Imponerende så meget respons den tråd gav på et filmforum :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#16 filmz-yoshimura 21 år siden

#15: Ja, rart at vide, at folk trods alt også har andre interesser end film ;-) (selv om det jo er det, vi er her for)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#17 filmz-TomViolence 21 år siden

Well, tog sq chancen, da mine erfaringer, dette site er af de mest modne, af dem jeg surfer rundt på. =)
I'm out
Gravatar

#18 filmz-TomViolence 21 år siden

Så regnede med en god respons! :)
I'm out
Gravatar

#19 gi-jones 21 år siden

#16: Læg mærke til at jeg ikke har skrevet noget om guitarer (eller andre ikke-film-emner) overhovedet :)

Sikke et liv hehe.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: