Gravatar

#41 McPeter 17 år siden

Kunne iøvrigt ikke lade være med at tænke Hannibal Lecter da jeg så Gary Oldman spise pillerne i Leon... pffpffpffpff :-D
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#42 dyg 17 år siden

#39 - Af de sidste 3 film (til over 80kr) jeg har købt ved play, er de to blevet snuppet i tolden, og den sidste er endnu ikke ankommet (efter 13 dage), så den forventer jeg også at få en ekstraregning på.

Et adresseskifte hjalp åbenbart ikke på min black-list-status ved tolderne :(
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#43 filmz-Bruce 17 år siden

Måske her:
HD-Flix Temporarily out of stock and will ship as soon as it becomes available (usually within 1-2 weeks).

Svensk anmeldelse af Der Profi:
Mina tidigare erfarenheter av Leon i DVD-sammanhang har inte varit goda då den enda utgåva av filmen som jag har ägt var utrustad med en icke anamorfisk bild. Skäms på mig för detta enfaldigt korkade val, jag får försvara mig med att man var ung och naiv när man köpte den undermåliga svenska utgåvan. Det var därför med stor glädje som jag kastade mig över denna tyska version som har bildaspekten 2.35:1 och är anamorfisk. Yay! Tyvärr slutar mina positiva kommentarer om bilden här för det är ingen trevlig upplevelse att beskåda denna utgåva av Leon. Det finns en rad faktorer som helt klart drar ner upplevelsen något kollosalt. Skärpan är icke existerande då precis allting förefaller lika suddigt som man vore fångad i dimman, jag tänker osökt på Laserdisc-utgåvor när jag ser bilden på denna utgåva av Leon. Färgskalan är urblekt och ganska livlös vilket knappast gör saken bättre, än värre blir det när jag ledsamt konstaterar att svärtan tenderar att luta åt det mer gråa än svarta hållet. Dessutom förekommer det stora mängder smuts och andra störande partiklar genom hela filmen. Nej detta är inte den ultimata utgåvan av Leon om du prioriterar bildkvalité

Link
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#44 filmz-Narniabæver 17 år siden

Father of the Pride - Donkey:

En af de bedste afsnit i Father of the Pride serien.

Æsel fra Shrek kommer på besøg i Las Vegas, men der sker nogen forviklinger undervejs

10/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#45 filmz-Bruce 17 år siden

The Good Shepherd

Gennem Edward Wilsons øjne (Matt Damon) følger vi opbygningen af efterretningstjenester og deres virkemåde. Wilson bliver USA's protegé i britiske OSS under 2. verdenskrig og oplært i kontraspionagens finurligheder, en viden han tager med sig, i opbygningen af USA's egen efterretningstjeneste, CIA.

Jeg stiller mig uforstående med tidligere efterretninger (haha) om filmen værende langsom og kedelig. Tværtimod blev jeg hurtigt suget ind i atmosfæren og det politiske spil, som byder på store personlige afsavn for de personer, der ønsker at dedikere deres liv i tjenesten, ikke mindst Wilson selv.

Storartet detaljeret spionfilm, som næsten fik mig til at tænke på de britiske af slagsen, men som dog lige mangler den skarphed og ikke mindst charisma hos hovedrolleindehaveren, som f.eks. Alec Guiness besad. Men Damon, som sjældent er helt overbevisende i følelsesladede roller, er dog tilnærmelsesvist castet perfekt, som den udtryksløse og følelseskolde Wilson.

Glimrende skuespil og herligt at se en film, som tager sig tid til at dvæle ved detaljer og ikke blot skal have overstået scenerne hurtigst muligt!

En film jeg glæder mig meget til at gense snart igen på HD!

Film: 8/10
Gravatar

#46 McPeter 17 år siden

#43 - nu er jeg ikke helt skarp til svensk, men det lyder som om billedkvaliteten på den tyske udgave sutter? :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#47 filmz-Bruce 17 år siden

#46 Ja, den "suger" :)
Gravatar

#48 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

The Aura

I nat da jeg endnu en gang ikke kunne falde i søvn fik jeg mulighed for at gense den fantastiske og intense film som en kammerat var forbi med forleden for høre om det var den som vi her på filmz havde snakket om ...

... og jo det var den ... en stille og kynisk dyreudstopper, som lider af epelepsi er besat af tanken om at begå det perfekte kup. Han mener, at politimænd er for dumme til at finde gerningsmændene, hvis man udfører det på den rigtige måde, men også at de fleste røvere ikke forstå dette og laver fejl, som gør de bliver fanget i enden uanset hvad. Da han samtidig er en utrolig dygtig planlægger og fra naturens side er udstyret med en nærmest fotografisk hukommelse, beslutter han sig efter en vådeskudsulykke på en tur i skoven at forsøge om det kan lade sig gøre.

På papiret lyder denne historie måske tynd og ligegyldig, men den er fortalt på en fantastisk intens måde med meget stemningsfyldte billeder, som sidder længe på nethinden efter rullerteksterne og dvd'en er taget ud af afspilleren.

Filmen har også flere lag end man først antager, så er du til film som "The Consequences Of Love" vil du nyde denne lille perle af en Agentinsk film.

Den dvd udgave jeg havde lånt var en okay udgave med hensyn til kvaliteten på billede- og lydsiden, men meget lang fra hvad den fortjener. Den udgave jeg så var en ikke anamorphic widescreen udgave(2.35:1) og med DD 5.1 lyd.

Der er begrænset med ekstra features på dvd'en: Et 3 minuters "Making of the Aura" som er et interview med hoverolleindhaver Ricardo Darin og instruktøren Fabian Bielinsky. Desuden er der “The Aura: behind-the-scenes musical montage” som er 2 minutter med klip og musik fra filmen. Der rundes af med filmens biograf trailer.

Fabian Bielinsky døde desværre kort efter filmens færdiggørelse og premiere, men det kunne have være spændende at se hvad han eller kunne finde på.

Film: 7/10
DVD: 3/10
Replay Value: 5/10
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#49 filmz-Narniabæver 17 år siden

Life is a Miracle (2004):

Luka bor med sin søn i bjergene i Bosnien (For ti år siden), hvor han er med til at bygge en jernbane, og ellers har Luka problemer nok med sin hustru der rejser væk, og hans søn der kommer i hæren.

Smukke landskaber, stemnmingsfuld musik og et deprimeret æsel er højdepunkterne ved filmen.

10 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#50 Bony 17 år siden

Et deprimeret æsel!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: