The Matrix (dem alle) LOTR (dem alle) Star wars (dem alle) Alien & Aliens Predator Se7en Groundhog day American Beauty Braveheart Terminator 2 Band of brothers (bedste og mest gennemførte krigsserie til dato) Saving private ryan pulp fiction
Dr. Strangelove It's a Wonderful Life Mulholland Drive A Clockwork Orange Fight Club Apocalypse Now 12 Angry Men Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring 2001: A Space Odyssey Rebecca
David Lynch - Jeg synes Mulholland Dr. var kewl nok, men måske en tand for kunstnerisk til at være rigtig interessant. Det er ok at man skal se film flere gange for at få det hele med, men når der er så lidt som hænger ved som de fleste nok vil opleve med Mulholland Dr. synes jeg ikke det fungerer helt.
Yndlingsfilm: Arven !!!!! Lord Of The Rings 2 Dogville Festen A Clockwork Orange American Beauty Bænken
Min række af yndlingsfilm er temmelig temmelig lang.
Synes det er en skam at se så få af jer har danske film med på listen. I de senere år er der kommet virkeligt geniale danske film. Arven er nok den film jeg har set rigtig længe der har det mest nyskabende plot (indenfor social realisme genre). At følge den rige familie er ret normalt, men det at de er så menneskelige og alt det med at de ikke KAN få et normalt liv. Jeg synes den film er virkelig interessant Dogville er endnu en af Lars Von Triers kvinder-der-ofrer-alt film, men i forhold til de andre har den en overraskende slutning. Jeg kunne skrive meget om LVT, så det skal jeg nok lade være med. Men om alt er, tag hans film med et gran salt.
Er jeg den eneste nørd, som måtte checke min dvd-liste, for at få nogenlunde oversigt over yndlingsfilms?
Det er jo en uretfærdig opgave, for der er jo forskellige kriterier for hvad der gør dem til yndlingsfilms, og det er umuligt at stille dem over for hinanden, men her er en håndfuld i totalt vildkårlig rækkefølge:
Brazil Dr. Strangelove Apocalypse Now (både redux og 'predux') Donnie Darko Se7en Raging Bull Pulp Fiction Requiem For a Dream Vertigo the Godfather, part 2 + 1
Men man skal jo heller ikke udelukke: Adaptation, le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain, Das Boot, Casablanca, Citizen Kane, Fight Club, JFK, Goodfellas, L.A. Confidential, Lawrence of Arabia, Lord of the Rings: Fellowship (extended), M, Manchurian Candidate, Memento, Monty Python and the Holy Grail, North By Northwest, Rear Window, Shawshank Redemption, Touch of Evil, Usual Suspects, Seven Samurai, Do the Right Thing, the Good the Bad and the Ugly, Dogville, Star Wars 4 + 5, Raiders of the Lost Ark
1. A Beautyful Mind 2. Forrest Gump 3. The Green Mile 4. Se7en 5. Danser med ulve 6. Gladiator 7. Saving Private Ryan 8. Red Dragon 9. Wonder Boys 10. Matrix
Lige uden for..
LOTR, Goodfather, Vanilla Sky, Good Will Hunting, 12 Monkeys, Man on the moon, The Sixth Sense, American History X, Hannibal etc..
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets." - Steve Carell
1: Forrest Gump 2: Godfather part 1 3: Shawshank Redemption (En Verden Udenfor) 4: Rain Man 5: Shindler`s List 6: LOTR (Begge film, formentlig også nr. 3) 7: Goodfellas 8: Jaws 9: Indiana Jones and The Last Crusade 10: The Untouchables
Det er så min TOP 10 (Nogenlunde, jeg har også mange ander film jeg ligeså gadt kunne skrive på, men det blev disse)
#41 22 år siden
LOTR (dem alle)
Star wars (dem alle)
Alien & Aliens
Predator
Se7en
Groundhog day
American Beauty
Braveheart
Terminator 2
Band of brothers (bedste og mest gennemførte krigsserie til dato)
Saving private ryan
pulp fiction
#42 22 år siden
Lommefilosofiske mesterværker:
Clerks/Mallrats/Chasing Amy/Dogma
Postmodernistiske karusselture:
Eraserhead/Blue Velvet/Lost Highway/Mullholland Drive
Sort Humor:
Fargo/The Big Lebowski
Action/Sci Fi:
Heat
Fifth Element
Lola Rennt
The Abyss
Alien/Aliens
Back To The Future 1
Gys og Gru (plus et lille smil):
Army Of Darkness (Director's Cut)
Reanimator
Drama (depri as well as feel-good):
Requiem For A Dream
Shawshank Redemption
What's Eating Gilbert Grape?
Edward Scissorhands
...og til sidst, bare fordi man ikke kan komme i andet end godt humør, når man ser den:
That Thing You Do
#43 rasser 22 år siden
Top 10 (i vilkårlig rækkefølge):
Dr. Strangelove
It's a Wonderful Life
Mulholland Drive
A Clockwork Orange
Fight Club
Apocalypse Now
12 Angry Men
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
2001: A Space Odyssey
Rebecca
#44 filmz-ENGROB 22 år siden
The Shawshank Redemption
Memento
The Usual Suspects
Pulp Fiction
American Beauty
Vita è bella
TAXI
I Kina spiser de hunde (Ingen andre har nævnt danske film)
Ernst & Lyset (Kort film)
#45 filmz-FreeAll 22 år siden
Yndlingsfilm:
Arven !!!!!
Lord Of The Rings 2
Dogville
Festen
A Clockwork Orange
American Beauty
Bænken
Min række af yndlingsfilm er temmelig temmelig lang.
Synes det er en skam at se så få af jer har danske film med på listen. I de senere år er der kommet virkeligt geniale danske film.
Arven er nok den film jeg har set rigtig længe der har det mest nyskabende plot (indenfor social realisme genre). At følge den rige familie er ret normalt, men det at de er så menneskelige og alt det med at de ikke KAN få et normalt liv. Jeg synes den film er virkelig interessant
Dogville er endnu en af Lars Von Triers kvinder-der-ofrer-alt film, men i forhold til de andre har den en overraskende slutning. Jeg kunne skrive meget om LVT, så det skal jeg nok lade være med. Men om alt er, tag hans film med et gran salt.
#46 22 år siden
Er jeg den eneste nørd, som måtte checke min dvd-liste, for at få nogenlunde oversigt over yndlingsfilms?
Det er jo en uretfærdig opgave, for der er jo forskellige kriterier for hvad der gør dem til yndlingsfilms, og det er umuligt at stille dem over for hinanden, men her er en håndfuld i totalt vildkårlig rækkefølge:
Brazil
Dr. Strangelove
Apocalypse Now (både redux og 'predux')
Donnie Darko
Se7en
Raging Bull
Pulp Fiction
Requiem For a Dream
Vertigo
the Godfather, part 2 + 1
Men man skal jo heller ikke udelukke: Adaptation, le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain, Das Boot, Casablanca, Citizen Kane, Fight Club, JFK, Goodfellas, L.A. Confidential, Lawrence of Arabia, Lord of the Rings: Fellowship (extended), M, Manchurian Candidate, Memento, Monty Python and the Holy Grail, North By Northwest, Rear Window, Shawshank Redemption, Touch of Evil, Usual Suspects, Seven Samurai, Do the Right Thing, the Good the Bad and the Ugly, Dogville, Star Wars 4 + 5, Raiders of the Lost Ark
Må hellere stoppe der...
Peace Out
#47 filmz-Munk 22 år siden
2. Forrest Gump
3. The Green Mile
4. Se7en
5. Danser med ulve
6. Gladiator
7. Saving Private Ryan
8. Red Dragon
9. Wonder Boys
10. Matrix
Lige uden for..
LOTR, Goodfather, Vanilla Sky, Good Will Hunting, 12 Monkeys, Man on the moon, The Sixth Sense, American History X, Hannibal etc..
- Steve Carell
#48 SpielbergFreak 22 år siden
2: Godfather part 1
3: Shawshank Redemption (En Verden Udenfor)
4: Rain Man
5: Shindler`s List
6: LOTR (Begge film, formentlig også nr. 3)
7: Goodfellas
8: Jaws
9: Indiana Jones and The Last Crusade
10: The Untouchables
Det er så min TOP 10 (Nogenlunde, jeg har også mange ander film jeg ligeså gadt kunne skrive på, men det blev disse)