Gravatar

#11 Tommy Kristensen 10 år siden

Dagens forbruger-tip :)

Jeg indskyder lige hurtigt en lille generel ting. Du skriver det er til erhverv - hvis det er din fars firma, så har han sikkert muligheden for at købe den "privat" - og stadig trække den fra i skat - så længe det udelukkende er til virksomhedsbrug.

I det øjeblik man oplyser CVR-nummer og be'r om faktura udstedt til en virksomhed, i stedet for bare et navn, så går det fra et alm. forbrugerkøb til b2b - og så er man pludselig dårligere stillet.

Flere nævner Føniks, hos dem står der:

Et erhvervskøb defineres som et køb hvor faktura er udstedt til et firma.
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode


Har man et kæmpe firma, så er det måske ikke så relevant, men har man et mindre selskab, eller en enkeltmandsvirksomhed, så er det meget rart, at alle de ting man køber har en dobbelt så lang reklamationstid.

og Føniks har jeg heller ikke haft bøvl med.
Gravatar

#12 Slettet Bruger [624981170] 10 år siden

Jeg har selv handlet hos Føniks for nogle år siden, så min erfaring derfra er nok langtfra relevant længere. Deres score på Trustpilot tegner umiddelbart også ok, men jeg synes alligevel der ligger en del brok fra folk, der specifikt har henvendt sig til dem mht. fejl og mangler, samt nogle flabede svar fra Føniks, der ikke virker specielt professionelt.

Det kan selvfølgelig være enkelte uheldige eksempler, ud af mange gode handler og at medarbejderen har haft en dårlig dag, men det ville få mig til at blive lidt mistænkelig.
Gravatar

#13 Tommy Kristensen 10 år siden

Det er også en del år siden jeg har handlet der - nu bruger jeg mest Proshop i Århus - det gamle SHG, og så Århus PC-lager.

Jeg har aldrig rigtig taget trustpilot og andre ratingsteder sådan helt seriøst, da jeg synes, at man ligesom ude i "virkeligheden" har sådan lidt den der tendens til, at hvis man ikke er utilfreds, så siger man ikke noget, men er man blevet snydt eller behandlet dårligt, så holder man sig ikke tilbage med ratingsteder og anmeldelser :)
Gravatar

#14 Highland Park 10 år siden

#11: Godt tip. Det var jeg slet ikke opmærksom på.

#12: De giver sig i det mindste tid til at besvare kritikken faktuelt samt præsentere mulige løsninger.

Selv om din erfaring med stedet ikke er af nyere dato, kan den vel stadig nævnes. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#15 Slettet Bruger [624981170] 10 år siden

#14 - Der er jeg nu ikke enig, da det er 5-6 år siden, jeg sidst var i deres fysiske butik og meget kan være sket siden da. Der er jo en god chance for, at det ikke engang er de samme mennesker der arbejder der længere. :)
Gravatar

#16 Highland Park 10 år siden

Det er jo stadig erfaring, men okay jeg troede heller ikke, at det lå så langt tilbage.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: