Gravatar

#11 filmz-Bruce 16 år siden

#9 Go' pris :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 filmz-vassago 16 år siden

Læste på recordere, at det er noget med at den tyske distributør var fyret, så det var det varelager der var ved at blive fyret af - så det er nok kun så længe lager haves.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#13 filmz-Bruce 16 år siden

#12 Ahhh. Ja det er en pæn discount.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 DarkLight 16 år siden

Men jeg mangler vel stadig en forstærker? Og så tiltaler det mig stadig lidt mere ikke at købe et "sæt". Det er jo netop det jeg gjorde med dette Logitech :)

Jeg er klar over at dette sæt er væsentlig bedre :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#15 filmz-vassago 16 år siden

#14: jo, men det koster jo stort set det samme, som forstærkeren og de to højtalere du først talte om - nu får du bare en center, 2 baghøjtalere og en sub med i købet.
Gravatar

#16 DarkLight 16 år siden

- Men der er vel ikke forstærker med?

- Jeg har en idé om det er bedre ikke at købe et samlet sæt. Hvis man køber enkeltvis kan man også udskifte de enkelte dele efter behov.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#17 filmz-vassago 16 år siden

Nej, men det er der jo heller ikke hvis du køber de to højtalere du først taler om :)

606 + de to B&W'er, ca. pris: 7000kr
606 + focal sæt, ca. pris: 7800kr

De små 1000kr du betaler mere, giver jo så også en sub, en center og to baghøjtalere.

Det er måske heller ikke bedre højtalere end B&W DM686, men skal du have et komplet B&W sæt - så koster det jo 6000 for front og bag (ved køb af DM686), og måske 3-4000kr for en center og en sub - hvis sub'en ikke behøver at være samme fabrikant. Det er ca. 14.000kr for en forstærker + højtalere. Næsten dobbelt så meget som med Focal-sættet - som er noget nedsat i forhold til normalprisen.

Det kommer lidt an på hvad du har brug for nu, og hvad du vil give i det lange løb. Som sagt vil du nok først få brug for en sub på et tidspunkt, hvis du lige vil have de sidste 10% med :)
Gravatar

#18 ks 16 år siden

Ellers har hifiklubben også en lidt billigere løsning end Focal i deres eget mærke, Argon. 3000kr og så får du endda en sub med.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/sys...

Jeg var selv nede og høre på Argon, da jeg i sin tid valgte at købe mine Dali højtalere. Argon har en noget basorienteret lyd, men ellers syntes jeg faktisk de lød ganske udmærket til prisen. Derfor virker det ikke som et dumt sted at starte, og så kan du jo altid bygge ud efterhånden som du får penge til det. Hvorvidt de er bedre end de foreslåede Focal tør jeg dog ikke gætte på.

Uanset hvad, så anbefaler jeg - som alle andre - dog at smutte forbi butikkerne og spørge efter en lyttesession. Man bliver virkelig overrasket over hvor forskellig lyd mærkerne har, og hvilket der er bedst.. Ja, det er en fuldstændig personlig smag og kan kun afgøres af dig selv.

Skriv ny kommentar: