Gravatar

#12801 Slettet Bruger [1569084572] 14 år siden

Nu har jeg ikke lige overskud til, lige med det samme, at læse alle anmeldelserne af Mass Effect 3. Men er det ikke bare endnu et FPS spil. Er der noget som adskiller serien fra andre spil i genren ?
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#12802 Slettet Bruger [727655061] 14 år siden

Well, først og fremmest er det ikke et FPS, så meget ved jeg da og jeg har kun spillet 10-20 min. af det første spil. :)

Så vidt jeg kan forstå, bygger det på en masse principper fra de to Star Wars: Knights of the Old Republic, så det er et action RPG i en sci-fi-verden.

Men det er så dér min viden stopper, indtil jeg har fået spillet videre.
Gravatar

#12803 Slettet Bruger [1569084572] 14 år siden

#12802 OK der kan man så bare se hvor meget jeg har læst og sat mig ind i spillet :)

Jeg syntes bare det lignede et FPS spil udfra still billeder og ja generelt havde jeg bare fået opfattelsen af et FPS. Måske fordi der bliver lavet så utalligt mange af dem.

Jeg har så lige læst Gamereactors anmeldelse af spillet, hvor de nævner at historien er noget af de bedste ved spillet. Foruden at selve gameplayet skal være godt, så er historien netop noget jeg vægter meget højt ved et spil. Netop derfor jeg godt kan lidt adventuregenren.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#12804 JannikAnd 14 år siden

Whispering Horse (12803) skrev:
Jeg har så lige læst Gamereactors anmeldelse af spillet, hvor de nævner at historien er noget af de bedste ved spillet. Foruden at selve gameplayet skal være godt, så er historien netop noget jeg vægter meget højt ved et spil. Netop derfor jeg godt kan lidt adventuregenren.
Som Utyske er inde på, er Biowares Star Wars spil det mest nærliggende at sammenligne med. Det er et RPG med unikke valg, der ændrer historiens gang i høj grad. Men det unikke ved Mass Effect er, at du kan spille hele trilogien igennem med den samme profil, således at dine valg i det første spil har betydning for udgangspunktet i de følgende spil. F.eks. kan en karakter dø allerede i det første spil hos en gamer, mens han/hun medvirker i hele trilogien hos andre. Men det er ikke kun basale dilemmaer som, hvem overlever, og hvem dør. Du skal i høj grad også træffe valg, der har betydning for, hvem du allierer dig med, og hvem du vælger at bekæmpe.
Gravatar

#12805 MMB 14 år siden

Uh, Mass Effect lyder spændende så. Jeg har heller aldrig sat mig ind i det. Kan det anbefales? Det lyder lidt, som om man skal have spillet 1'eren og 2'eren før 3'eren. Right?
Gravatar

#12806 Slettet Bruger [727655061] 14 år siden

Whispering Horse (12803) skrev:
Jeg syntes bare det lignede et FPS spil udfra still billeder og ja generelt havde jeg bare fået opfattelsen af et FPS. Måske fordi der bliver lavet så utalligt mange af dem.

Well, skal man kalde det en shooter, er TPS nok mere rammende. :)
Gravatar

#12807 JannikAnd 14 år siden

Foeller (12805) skrev:
Uh, Mass Effect lyder spændende så. Jeg har heller aldrig sat mig ind i det. Kan det anbefales? Det lyder lidt, som om man skal have spillet 1'eren og 2'eren før 3'eren. Right?
Ja, det kan anbefales. ME2 er på min top 3 over bedste spiloplevelser. Jeg har ikke selv spillet 1'eren, da jeg solgte min XBOX, før jeg gav mig i kast med serien. Heldigvis har Bioware lavet en interaktiv tegneserie i samarbejde med Dark Horse til alle PS3-ejere, hvor man får genfortalt handlingen i det første kapitel, og hvor man har mulighed for at træffe de vigtigste beslutninger. Et rigtig flot trækplaster, omend jeg klart ville have foretrukket at spille helt fra begyndelsen.
Gravatar

#12808 Slettet Bruger [727655061] 14 år siden

Jeg nappede spillene på Steam for nogle måneder siden, tror jeg gav 5 euro pr. stk. for dem.

Edit: 3,74 for det første og 7,49 for det andet, det er så en såkaldt "digital deluxe", hvor soundtracket vist er med.
Gravatar

#12809 elwood 14 år siden

Som minimum ha spillet 2'eren hvertfald også eneste mulighed PS3 ejer har mulighed for, den del er alt for vigtig til og springe over selv om Bioware igen har lavet noget interactiv choice til 3'eren, men her er det meget svære da meget vil ryge hen over hovedet på en, men hey ME2 er også et klasse spil og efter nogen anmelders mening fortsat det bedste i serien.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12810 McPeter 14 år siden

X-Com trailer - damn jeg synes det ser lovende ud! Det er vist noget med at de har tvunget alle der arbejder på det til at gennemføre det originale først. "Tvunget"... fedt :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: