Gravatar

#15191 Kyllingebenet 13 år siden

Drebble (15189) skrev:
Der er vel heller ingen grund til at forudbestille den, uanset hvad. :)

Hvis den ikke er bagudkompatibel, må man klare sig med launch-titlerne, der ganske sikkert er åndsvagt dyre, fordi det er en ny konsol, samtidig med, at man betaler den absolut dyreste pris, konsollen vil have i sin levetid.

Hvis jeg ikke tager helt fejl, er det vel også uhyre sjældent, at der dukker virkelig klassikere op ved launch, men nærmere nye udgaver af eksisterende titler "nu ned ekstra HD".

Helt enig. Jeg kan heller ikke se grunden til at anskaffe sig maskinen til launch. som du siger, så vil priserne være tårnhøje og udvalget minimalt. Og hvem ved, måske vil den første udgave af PS4'en have nogle børnefejl.

Men jeg tror derimod, at PS4 bliver en rigtig vild maskine, og jeg synes at pressekonferencen var yderst vellykket. Jeg synes det er fedt nok, at man kan spille spillene man downloader med det samme, imens den downloader resten af spillet. Den nye controller var jeg mindre begejstret for, kan ikke se hvorfor der skal være lys i den? Er det ikke bare en strømsluger? Jeg er heller ikke interesseret i alt det share-halløj. Men ellers ser specifikationerne gode ud - det nye Killzone så rigtig lækkert ud, og tænk så, at det blot er et spil i den første fase, når vi så er 2-3 år inde i processen, så vil spillene til den tid se meget flottere ud. Jeg kan ikke vente til den tid. Dog havde jeg genre set selveste konsollen, men den må vi vel have til gode til E3, senere i år.

... bliver spændende at se, hvad MS disker op med, håber dog ikke der går patentkrig i den, som med fx mobilmarkedet.
Mental striptease..
Gravatar

#15192 Slettet Bruger [727655061] 13 år siden

Kyllingebenet (15191) skrev:
Jeg synes det er fedt nok, at man kan spille spillene man downloader med det samme, imens den downloader resten af spillet.

Den del måtte jo komme, da fx. Blizzard benytter det allerede til WoW, SC2 og lign.

Det lader til, ud fra hvad jeg har læst og hørt, at share-delen vil være mulig at slå fra, så hvis man bare vil have en singleplayer-oplevelse, uden at venner/bekendte osv. er involveret, så kan man få det.
Gravatar

#15193 Kyllingebenet 13 år siden

Drebble (15192) skrev:
Den del måtte jo komme, da fx. Blizzard benytter det allerede til WoW, SC2 og lign.

Det lader til, ud fra hvad jeg har læst og hørt, at share-delen vil være mulig at slå fra, så hvis man bare vil have en singleplayer-oplevelse, uden at venner/bekendte osv. er involveret, så kan man få det.

Ah, okay. Det vidste jeg ikke. Jeg har ikke spillet på PC i snart 10 år, jeg ville dog gerne prøve WoW igen - synes det var meget chilleren, men enormt tidskrævende.

Mht share-delen, så synes jeg bare at det virker overflødigt, jeg kan i hvert fald ikke se at jeg ville komme til at bruge det på nogen måder. Men det lyder godt, hvis man har mulighed for at slå det fra.
Mental striptease..
Gravatar

#15194 Zombi 13 år siden

Så er anmeldelserne for det nye Tomb Raider ude:

IGN

Gametrailers

Det har en samlet metacritic score på 87, så det må siges at være ret godt faktisk.

Både IGN og Gametrailers nævner dog at Lara's personlighed og mentalitet og spillets gameplay ikke stemmer overens. Hun har det tydeligvis meget dårligt med at slå både dyr og folk ihjel i cutscenes, men når du spiller spillet afliver du alt og alle på de mest groteske måder.

Det er altså noget spiludviklere bliver nødt til at håndtere bedre for fremtiden, hvis det er så stor en del af spillets historie.
Gravatar

#15195 elwood 13 år siden

Det samme problem langede anmelder ud med efter i Uncharted, Nathan Drake er meget påvirket af omstændighederne han er i, men når man spiller, så er han også blot en ren killing machine, GTA IV fik også den kritik, Nico bryder sig ikke om at dræbe, men når man spiller ham ja så er det all out amok.

Så det er ikke noget nyt, men hvordan dælen skal man forhindrer det, ok Drake afliver ikke folk på groteske måder, men hans karakter er stadigvæk en anden spilmæssigt i frohold til cutscenes.

Jeg ved bare ikke hel, hvordan dælen man skal kunne greje den problem stilling.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15196 Zombi 13 år siden

I Tomb Raider kunne de måske ikke have lavet selve drabne så voldsomme/grafiske. Det virker bare lidt underligt at Lara pløkker hjernen ud på et menneske med en shotgun på klods hold. Man ser endda blodet og hjernemasse flyve ud over det hele. Som GT siger bliver det nærmest ufrivilligt komisk i det her tilfælde.

Det bliver svært, men jeg tror godt at de kunne have skrevet sig ud af det eller understreget alvoren i situationen. Det er nok også mere det at spillet belønner en for at dræbe fjenderne på det mest grusomme måder, som ikke stemmer overens med den historie de gerne vil fortælle.

Hvis man vil lave et spil hvor hovedpersonen har det dårligt med at slå ihjel, skal man måske ikke få bonus XP når man pløkker hoved af en person på klods hold.
Gravatar

#15197 elwood 13 år siden

Hehe :)
Gravatar

#15198 TP-DK 13 år siden

elwood (15195) skrev:

Jeg ved bare ikke hel, hvordan dælen man skal kunne greje den problem stilling.

Der er vist kun en ordentlig løsning på det problem: Lav alle spilbare karakterer til Terminator.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#15199 elwood 13 år siden

Og det er jo det man ikke ønsker så nope.
Gravatar

#15200 Slettet Bruger [727655061] 13 år siden

Jeg har lige bestilt et nyt grafikkort, et GeForce GTX 660 Ti. Det er noget tid siden, jeg har ofret over 1500 kr. på et grafikkort og kører p.t. med et 1½ år gammelt Radeon HD6850, der faktisk trækker de fleste spil helt ok.

Så det bliver ganske interessant at få et kort, der ser ud til at være over dobbelt så hurtigt og se hvordan mine spil så kommer til at se ud. :)

Skriv ny kommentar: