Gravatar

#6041 ks 16 år siden

Det lyder faktisk lidt kedeligt - jeg er måske lidt mere actionsøgende ;)

Hvordan er historien?
Gravatar

#6042 filmz-Utyske 16 år siden

Undervejs støder du ind i supermutanter, radioaktive kæmpeinsekter, bander af mennesker og i visse tilfælde dusørjægere, så der lurer altid action lige om hjørnet. :)

Historien er glimrende - spillet bliver godt nok ret kort, hvis du går den lige vej igennem, så du bør nappe side-quests og side-historierne, hvilket giver rigtigt mange ekstra timers spilletid.

Jeg er på anden gennemspilning nu og har spillet meget længere tid denne gang, end jeg gjorde første gang. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#6043 MuManden 16 år siden

#6041 - Tro mig, der er masser af action. Selvom du bare render rundt ude i ødemarken er du ikke alene :) og hvad der ikke kan være af ting i de "forladte" bygninger er ikke småting :)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#6044 ks 16 år siden

Hvordan er styringen, måden man opgraderer på og variationen i hvilken "person", man bliver i sidste ende?
Gravatar

#6045 filmz-Utyske 16 år siden

#6044 -

Jeg har kun prøvet det på Xbox, men jeg går ud fra at kontrollen er magen til på PS3 og jeg synes at styringen er rigtig god, især muligheden for at skifte mellem first person og third person. FP er ret nyttigt i combat, mens TP er nyttigt, når man vandrer i ødemarken, så man har et større overblik.

Jeg har spillet god og ond, hvilket giver udfordringer, især når man er ond, fordi man så bliver jagtet af dusørjægere, udover at der selvfølgelig er alle de andre væsner man skal være forsigtig med at støde ind i.

Når man "opgraderer" sin person, er det faktisk noget der betyder noget og man lærer hurtigt at fokusere på specifikke evner, frem for at være alt for generel i sine valg. Perks er også en ret fed feature - der er rigtigt mange at vælge imellem og de giver mange forskellige resultater, f.eks. at man kan spise menneskekød, hvilket ikke gør noget godt for ens karma, man kan vælge at en mystisk fremmede dukker op en gang imellem, når man får brug for hjælp o.s.v.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#6046 The Insider 16 år siden

Fallout 3 kicks ASS! Det bedste spil nogensinde næstefter System Shock 2, naturligvis :-) Men igen kan jeg nikke genkendende til din situation ks (og damn, hvor begynder jeg bare at føle mig som en sleezy brugtbilsforhandler :-)). Jeg hadede direkte RPG's før jeg tog hul på Oblivion. Jeg kunne ikke sætte mig ind i alt det micro-management med potions, quests, levels osv. Men da Oblivion fik så gode anmeldelser, valgte jeg at give det en chance, og jeg elskede det. Så da Fallout 3 udkom fra samme selskab måtte jeg bare have det øjeblikkeligt, og det overgik mine vildeste forventninger.

Det er først og fremmest virkelig lettilgængeligt - man behøver ikke læse en kringlet manual eller være en hardcore RPG-gamer for at få det optimale ud af spillet. Historien er fantastisk, universet er afsindig gennemført og enormt, og bevægelsesfriheden er simpelthen second-to-none. Jeg fik den samme unikke følelse, som jeg gjorde under Oblivion - lysten til bare at rende rundt og udforske uden decideret at udføre nogen quests, en følelse godt hjulpet på vej af den hæderlige grafik og det sublime, 50'er-inspirerede soundtrack. Voice-acting er også virkelig godt, især fedt at høre Malcolm McDowell og Liam Neesons stemmer undervejs :-)

Der er også masser af action og utallige, utallige våben du kan bruge under disse sekvenser - de fleste af dem er afsindig sjove at have med at gøre, og du har stor valfrighed til at vælge, hvilke af dine evner du vil opgradere - også indenfor våben. Men det bliver aldrig uoverskueligt at skulle opgradere eller vælge perks og den slags. Jeg ELSKER også VATS-systemet, hvor du kan stoppe under en ildkamp og bruge actionpoints til at pege på specifikke steder på skurkene, som du vil forsøge at ramme. Og man bliver altså ALDRIG træt af at se dem blive blæst væk i slowmotion :-) Styringen er også perfekt og enkel (har spillet det på Xbox), og de fleste DLC'er (som vi allerede har talt om en del herinde) er superbe. DO IT!
War. War never changes.
Gravatar

#6047 ks 16 år siden

Du ville gøre dig godt som sleezy brugsvognssælger, Insider :)

Tror jeg giver det originale Fallout 3 en chance. Game of the Year udgaven er temmelig dyr, og der er ingen grund til at bruge alt for mange penge, hvis det ikke falder i min smag.
Gravatar

#6048 ks 16 år siden

Og det er i øvrigt netop micromanagement og uoverskuelighed, jeg frygter. Jeg synes selve opgraderingsdelen fungerer godt, og er en enormt spænende måde at skabe variation i spil, når det bliver brugt på en intuitiv og let-forståelig måde - som fx Dead Space.
Gravatar

#6049 The Insider 16 år siden

#6047, køb Game of the Year-edition, og hvis du ikke er tilfreds, refunderer jeg pengene inden for 30 dage! ...eller, øh, en brøkdel i hvert fald, okay?
War. War never changes.
Gravatar

#6050 filmz-Utyske 16 år siden

Enig med Ze Insider.. Game of the Year, du vil fortryde at du ikke har nappet den udgave, hvis spillet falder i din smag. :)

Skriv ny kommentar: