Synes lige jeg ville runde tråden af med at sige, at jeg nu har været nede og hente højtalerne. Så er der dømt vedvarende mental orgasme resten af dagen ;D
Ok, lyder som et fornuftigt valg. Giv endelig din mening om det, når du har fået det hele op at køre, jeg overvejer nemlig samme sæt, hvis jeg får en 3V'er i løbet af sommeren og dermed får plads til en hjemmebiograf. :)
Så er de to front-højtalere endelig sat til. Det tager da ellers godt nok lang tid at få skåret kabler til osv. Har befundet mig i lidt af et lednindehelvede de sidste par timer, men nu kan jeg da endelig få lidt lyd ud af det :)
Jeg undrer mig dog over en enkelt ting. Når forstærkeren står tændt kommer der en let/svag summen fra højtalerne. Et problem jeg også havde med mit gamle anlæg, men som jeg antog var fordi det var noget billigt lort. Nogen der har nogle forslag til hvorfor de summer? Er det fordi jeg ikke har fået sat kablerne ordentligt i, eller er det bare fordi de er "aktive"?
Det skal måske lige tilføjes, at jeg kun kan høre det når jeg stikker øret helt hen til diskanten, men vil hellere spørge end bare acceptere det som en del af anlægget, hvis det nu ikke skal være det :)
Tjek om kablerne ligger op af andre kabler. Har prøvet det samme hvor det var en strømledning der lå lige tæt nok på nogle (dårlige) højtalerledninger.
Men hvis det ikke er tilfældet, hvad står volumen på? Hvilken indgang er det på?
Vil ikke tro at det blot er en del af anlægget med de dele du lige har købt.
Kablerne ligger godt nok op af en strømfordeler ting, i et kæmpe rod af ledninger, hvor xbox, tv, dvd osv også går igennem. Men, jeg fik stukket nogle halv dyre højtalerkabler med fra Hi-Fi Klubben. Burde de ikke tage gøre kål på sådanne problemer?
Ikke altid. Bare fordi et kabel er dyrt og lavet af de mest eksotiske materialer, så er det ikke altid at det er isoleret lige godt imod udefra kommende støj. De burde, men verdenen er desværre ikke altid sådan. Jeg ville helt klart lave en lille test hvor jeg flytter kablet væk fra alle andre kabler og andre strømkilder. Så kan du hurtigt se om problemet stadig er der.
#31 ks 17 år siden
#32 filmz-Kadann 17 år siden
Hvad blev det så til? Dali..?
#33 ks 17 år siden
Så må jeg supplere med en subwoofer når jeg skal fylde mere end 12 m2 ud med lyd!
#34 filmz-Kadann 17 år siden
Ok, lyder som et fornuftigt valg. Giv endelig din mening om det, når du har fået det hele op at køre, jeg overvejer nemlig samme sæt, hvis jeg får en 3V'er i løbet af sommeren og dermed får plads til en hjemmebiograf. :)
#35 filmz-Bruce 17 år siden
#36 davenport 17 år siden
Har også Dali hele vejen rundt, undtagen subben. (B&W)
#37 ks 17 år siden
Jeg undrer mig dog over en enkelt ting. Når forstærkeren står tændt kommer der en let/svag summen fra højtalerne. Et problem jeg også havde med mit gamle anlæg, men som jeg antog var fordi det var noget billigt lort. Nogen der har nogle forslag til hvorfor de summer? Er det fordi jeg ikke har fået sat kablerne ordentligt i, eller er det bare fordi de er "aktive"?
Det skal måske lige tilføjes, at jeg kun kan høre det når jeg stikker øret helt hen til diskanten, men vil hellere spørge end bare acceptere det som en del af anlægget, hvis det nu ikke skal være det :)
#38 Scherlund 17 år siden
Men hvis det ikke er tilfældet, hvad står volumen på? Hvilken indgang er det på?
Vil ikke tro at det blot er en del af anlægget med de dele du lige har købt.
#39 ks 17 år siden
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Kabel/Hoej...
#40 Scherlund 17 år siden
Jeg ville helt klart lave en lille test hvor jeg flytter kablet væk fra alle andre kabler og andre strømkilder. Så kan du hurtigt se om problemet stadig er der.