Gravatar

#21 filmz-Utyske 14 år siden

#19 -

Øh? :)

Internettet har da ikke noget med RAM-forbruget at gøre. Du kan i princippet gå på nettet med 8MB RAM, hvis du blot har det rette OS og den rette browser.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#22 rubberdub 14 år siden

#21

Nej den visuelle hukommelse har intet med at gå på nette at gøre, for der skal jo ikke vises biller Flash film eller noget i den stil :D
Prøv du at gå på nettet med 8 MBirte ram...
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#23 filmz-Utyske 14 år siden

#22 -

Men din udtalelse er stadig helt ude i skoven. Det kræver IKKE 512 MB RAM eller mere, blot for at surfe på nettet, hvilket er hvad jeg går ud fra at du mener, selv på Windows XP.

Husk nu lige på, at Windows XP har nogle systemkrav der hedder min. 233MHz CPU og min. 64MB RAM. Givet, det kræver lidt mere af maskinen, hvis man eksempelvis skal se lidt filmklip online o.s.v., men blot fordi Vista og Windows 7 er kommet ud og Counter-Strike-tosserne derude påstår at man altså min. skal have et pimp-rig med 16GB RAM, Octa-core CPU og et grafikkort der bruger så meget strøm, at man bør have et mini-atomkraftværk i baghaven, bare for at starte computeren op, betyder det altså ikke at det er sandt.

Jeg sidder til daglig med support på 6-800 stationære computere og tynde klienter, der ligger performancemæssigt lidt over Bonys computer, også med 512MB RAM og der har folk altså ikke problemer med at surfe lidt på nettet, mens de udfører deres arbejde. ;)

Og husk på, at dine behov er ikke lig andres behov. Bony stiller sine behov klart op og har praktisk erfaring med at hans maskine sagtens kan bruges til formålet, han skal bare have et nyt operativsystem på, intet andet. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#24 davenport 14 år siden

Uff, tynde klienter... Det har vi også på arbejde. Kæft det er langsomt. Fx. youtube hakker som en motherfucker, og der er ingen lydkort i.
(Men nok fordi vi ikke skal sidde og more os på arbejde...)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#25 Bony 14 år siden

Lige nu sidder jeg og skriver på den computer, som jeg for bare et par uger siden, var ved at smide i skraldespanden i ren frustration. Ubuntu var simpelthen så nem at installere og alt gik som en drøm. Alle programmer fungerer helt problemfrit og alt jeg endnu har prøvet af programmer osv., går samtidig også langt hurtigere, end det gjorde med Windows.

Det tog mig omkring 10 minutter, at finde rundt i de forskellige områder med updates, tilføjelsesprogrammer etc. men det er sgu nemt. Nu fortryder jeg bare, at jeg ikke skiftede væk fra Windows for længe siden.

Tusind tak for hjælpen med skiftet. Jeg gi'r sgu et par pils til næste Filmz-arrangement.. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: