Gravatar

#11 filmz-yoshimura 16 år siden

#7 Dvd-recordere kan også gøres kodefri. Men du kan også bare købe en Medion billigt er eller andet sted (Bilka eller ElGiganten) for nogle få hundrede kroner.

Jeg ville dog nok ofre lidt mere (omkring en tusse) og få en lidt bedre afspiller, men nej, det behøver ikke at koste en formue.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#12 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 7 Axelmusic.com & Movieworld er begge amerikanske selskaber ejede af danskere, som pga. aendrede regler for salg af dvd'er blev noedt til at stoppe deres salg i Danmark.

Der er masser af billige afspillere som er kodefri fra starten, med priser fra 300 kr. og op. Jeg har meget gode erfaringer med koeb af af kodefri afspillere/optagere hos Laserdisken (Pioneer) og HiFi-Klubben (Denon) saa det er dem jeg vil anbefale, men har ogsa kendskab til modeller, som venner har koebt i fx Bilka, Foetex som fx Prosonic, Amitech og Denver der alle ogsaa har vaeret kodefri.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#13 filmz-Liou 16 år siden

11# -

Hmmm ja så må jeg jo få tjekket hvad det er for en... det eneste jeg ved er at det er en LG.

Når/hvis jeg køber en DVD afspiller bliver det nok bare en BILKA model... ingen grund til at ofre mere på det nu hvor HD Formattet formentlig snart udskifter DVD... så er det bare at finde en Blue Ray afspiller der også kan afspille DVDer, Jeg vil imidlertid ikke købe en før jeg er 100 procent sikker på at HD DVD er ude af billedet og da slet ikke før Dreamworks også støtter Blue Ray.
Gravatar

#14 filmz-Liou 16 år siden

#12 -

Okay men du har stadig ikke fortalt mig hvordan det hænger sammen med at jeg slipper for told og skat?

Denver har jeg også selv gode erfaringer med så det ville måske ikke være nogen dum ide... bliver under alle omstændigheder nok en Bilka model da jeg ikke vil betale for meget nu hvor HD krigen forhåbentligvis snart er slut... desuden er jeg bestemt ikke særlig rig så det er med at få mest mulig for pengene og så må man af og til gå lidt på kompromis med kvaliteten.
Gravatar

#15 filmz-yoshimura 16 år siden

Alle BluRay-afspillere kan afspille dvd'er. Det er bare ikke så lige til at gøre dem kodefri mht. afspilning af almindelige dvd'er. Men det kommer nok.

Man slipper for told og moms ved at bestille hos f.eks. Axel, fordi deres dvd'er bliver sendt til et lager i Tyskland, Holland eller andetsteds i Europa. Det koster dem muligvis en afgift at få varerne ind i EU, men det er i så fald indregnet i prisen på den vare, du køber hos dem.

Når de så sender varen videre til dig, kommer den jo fra et EU-land, og så er der ingen risiko for, at toldvæsnet slår kløerne i den.

Det lyder måske kringlet, men om ikke andet er det lovligt ;o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#16 filmz-Liou 16 år siden

#15 -

Jo men jeg vil ikke købe en Blue Ray afspiller før format krigen er overstået og DreamWorks er på Blue Ray vognen.

Nej det lyder enlig ikke kringlet bare smart og tak for forklaringen... og det gælder altså både Axel Music og Laserdisken? Hos Softxchange skriver de at hvis du bliver opkrævet eksterne omkostninger ud over det som er oplyst hos dem, eksempeltvis told kan du indsende domumentation til deres Danske afdeling hvorpå de vil refunderer differencen.

Jeg fatter enlig ikke denne krig for at få Skandinavierne til at holde snitterne fra Region 1 film. Det eneste de får ud af det er vel at de kan blive ved med at opkræve urimelige priser for Video og DVD film. At vi ikke kan købe R1 film begrænser jo i den grad udvalget... hvad får de ud af at hændre folk i at købe film som ikke er udgivet i Europa? og er dette i sidste ende faktisk ikke mest til gavn for piratkopiringen da folk vel finder en anden måde at skaffe sig billige film eller film som ikke er udgivet i europa på?
Gravatar

#17 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 16 Den krig er der ingen filmfans, som forstaar, men et af problmerne bliver maske loest den dag film/tv-serier bliver frigivet globalt paa samme tid, saa kan forbrugeren selv vaelge om de vil koebe, leje eller gaa i biffen for at se filmen/serien.

Gravatar

#18 filmz-Liou 16 år siden

#17 -

du skriver den dag? lol det lyder som om du er overbevist om at det er et spørgsmål om tid.
Gravatar

#19 filmz-Liou 16 år siden

Forøvrigt nogen der ved om andre af Disney Serierne fra 80erne og 90erne er på vej på DVD?

Jeg kan svagt huske at have læst at de overvejede at smide Quack pack ud på Box... hvis de gør det er der forhåbentlig ikke langt til en udgivelse af Goof Troop og Aladdin (Serien). Hvis de 3 ovenstående også bliver udgivet kunne jeg ikke være mere tilfreds med Disney. Der er også andre muligheder som Bonkers og Den lille havfrue (serien) selvom de ikke lige var mig må de jo have nogle fans derude.
Gravatar

#20 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 18 En kollega paa et blad herover, skrev en gang en artikel om hvordan han, efter talrige samtaler med folk fra Hollywood, saa fremtiden inden for film og serie distribution, hvor han bl.a. kom ind paa piratkopiering og maaden vi ser film/serier paa rundt om i verden.

Han regnede med i sin artikel, at naar vi foerst bliver digitale i hele verden omkring aar 2010-11 bliver det nemmere forselskaberne at distribuere paa samme tid. Men saa laenge der er optagere af en eller anden slags, vil der vel vaere mulighed for kopiering, spoergsmaalet er jo kun om det kan betale sig at lave en kopi i fornuftig kvalitet. I Danmark falder mange titler hurtigt til 50 kr. saa kan det jo daarligt betale sig, med mindre man koeber meget billige dvdmedier.

Skriv ny kommentar: