Gravatar

#11 Spanner 17 år siden

Ja det ser desværre lidt sort ud. Dog er halvdelen af castet lige blevet tilgængelige på arbejdsmarkedet igen da John From Cincinatti blev aflyst
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#12 NightHawk 17 år siden

# 1 -

Vi kan godt blive enige om, at Deadwood er den bedste western serie der er lavet. Men at den ligefrem sku' være den bedste serie i verden, sammenligenet med alle andre serier, er da en overdrivelse der vil noget.

Man ku' i princippet sammenligne "Deadwood" med en serie som The Sopranos, der ud over at byde på stærke skuespilspræstationer, har sin styrke liggende i sin realistiske og barske beskrivelse af sit miljø. Til gengæld er kreativiteten ikke ligefrem prægende, når det kommer til ting som karakterudvikling, eller at gi' sit univers en ny vinkel både historiemæssigt og rent visuelt, som de 5 serier jeg nævner nedenunder alle har og som derfor, imo, samlet set gør dem til serier, der med rette kan betegnes som værende de bedste i tv-historien.

1. Buffy The Vampire Slayer
2. Angel
3. X-Files
4. Millennium
5. Twin Peaks
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#13 Spanner 17 år siden

Buffy og Angel? Skal du så ikke også have Smallville med i din top 5?

X-Files, Millennium og Twin Peaks kan jeg være med på, men de to første er simpelthen for MTV agtige til at jeg har kunnet holde ud at se mere end nogle få afsnit.

Deadwood og Battlestar Galactica/South Park hører efter min mening til på listen i stedet.
Gravatar

#14 DarkLight 17 år siden

#13, den generelle opfattelse af folk som ikke har set mere end et par afsnit :)
Jeg er fuldstændig enig i at Buffy og Angel har noget som de færeste serier har. Og som utvivlsomt er Whedon's skyld. Så tilhængere af Firefly bør absolut give disse serier en fair chance.

Der er forøvrigt en tråd om det selvsamme ovre på GC, som man skylder sig at læse.

EDIT: Rette stavefejl :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#15 Yoda 17 år siden

Der er nu intet "MTV-agtigt" over hverken "Buffy" eller "Angel". Måske du skulle have givet dem chancen i stedet for at give op efter et par afsnit, da serierne er ekstremt velskrevne, universerne suverænt godt opbyggede og skuespilpræstationerne helt i top. I øvrigt er humoren i f.eks. "Angel" klukkende god og samspillet mellem de forskellige karaktere er noget nær perfekt.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#16 Spanner 17 år siden

Hm... Jeg er jo stor fan af Firefly, så det kunne være at man skulle give dem en chance.
Gravatar

#17 filmz-Bruce 17 år siden

#12 Det er ingen overdrivelse. Det er ganske vist. Deadwood er verdens bedste serie nogensinde, basta! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18 filmz-yoshimura 17 år siden

#17 Men Firefly er nu også dejlig :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#19 filmz-Bruce 17 år siden

Dialog er Leonardo Da Vincis penselstrøg, som indhyller vore ører i et lytterum af gudernes nektar. Skuespillet er detaljeret som en freske af Rafael. Produktionen er stærk som Michelangelos David skulptur. Deadwood er en renæssance af hele filmkunsten. Men Firefly er også fin :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 PredatorX 16 år siden

Har du fået set The Wire?
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: