Kun en beskeden dosis sort humor og et par visuelt og auditivt imponerende spændingsmomenter forhindrer “Aliens vs. Predator 2” i at være lige så ubrugelig som dens forgænger. Dvd’en skuffer lige så fælt som filmen. Lydsporet er glimrende, men transferet er rystende ringe, og ekstramaterialet om uhyrerne er oftest uhyre uinteressant.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 nygaardpetersen 15 år siden

Ved godt at anmelderen ikke sidestiller David Finchers "Alien 3" med AvP-serien. Men forstår nu stadig ikke hvorfor folk synes den er dårlig. Personligt synes jeg den er fuldt på højde med de to første Alien-film. Fire'eren kan vi dog godt blive enige om er ujævn.

Har kun set den første AvP film, som ikke just var mindeværdig. Så tror bare jeg springer denne over.
Gravatar

#22 filmz-Kadann 15 år siden

#19 -

Jo, det er det.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#23 mimic 15 år siden

Anderson bashingen er næsten noget man skal gøre for at være cool idag hva? :) Synes slet ik han har fortjent det, plus hvis man sammenligner avpr med avp, så ligner avp fandme et mesterværk. AvP R er mere en youtube fan film.
Gravatar

#24 duuk74 15 år siden

#23 Hvornår har folk sidst gjort noget herinde for at være "cool"?
Synes folk er ret gode til at holde på deres meninger, selvom det måtte gå imod strømmen. Filmz er for mig nærmest det modsatte. Et sted for folk med alverdens film-fetisher og præferencer.
Det kunne jo evt. også være fordi at folk virkelig synes det er en ringe film?
Der er da sikkert mange på Arto der kan lide den :) Aj ok den var under bæltestedet. Der skal selvfølgelig være plads til alle slags mennesker herinde, og jeg siger ikke at folk er bedre (læs: har bedre filmsmag) herinde, end andre steder, men alderen spiller måske også ind. Jeg havde da sikkert også været vild med AVP da jeg var 17.

Jeg synes det er vigtigt at argumentere for hvorfor man ikke kan lide filmene, og ikke bare bashe dem. Derved lærer andre måske også noget om film, virkemidler osv. Men jeg indrømmer ærligt at jeg ikke gider bruge mere tid på at skrive om den. Håber der er en anden der orker det :)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#25 mimic 15 år siden

24, sku noget tid siden jeg var 17 :) Har ik sagt jeg er vild med avp, langt fra. Men den har nogle ting jeg godt ku lide, som plottet med pyramiderne. Og de små ting er så meget bedre end hva avpr kom med. Plus. avp ligner fandme en film, avpr ligner sku noget fra you tube.

Og event horizon er næsten en sci fi klassiker. Den første Resident Evil var jeg okay underholdt af, soldier var også fin nok.

Anderson er er god director, ingen spielberg, men han skal bare lærer ik at skrive sine film også. Event Horizon skrev han ikke, og der blev hans bedste side brugt ordentligt.
Gravatar

#26 filmz-Bruce 15 år siden

#23 Jeg ser ikke mig selv som "cool", fordi jeg tillader mig at kritisere "noget", i dette tilfælde mr. Anderson. Men selvfølgelig kan det da være en nem udvej at tillægge andre mindre lødige motiver, når man har en anden mening og dermed kunne kvalificere sin egen holdning, uden at gå for meget i infight med moddebattørerne.

Jeg kritiserer hr. Andersons egenskaber, fordi han er en såkaldt "80-10-10 instruktør". 80% fyld, 10% plot og 10% skuespil ... på en god dag. Han har ganske givet øje for kvalitet, for han er jo fanboy ud over alle grænser, men desværre rækker hans inspiration mest til kuriositeter, som små referencer til andre films skuspillere eller plot og sjovt nok er det som regel disse små hints, som er mest mindeværdige. Resten har man overordentlig svært ved at glemme ... på den ufede måde.

Men jo, Event Horizon ER faktisk ikke helt dum, men en ok mellemvare med et godt gys. Men selv en blind høne kan jo finde et korn, eller 10 aber, som skriver på skrivemaskine i 10 år, rammer måske ordet "Deadwood".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#27 Horrormaster 15 år siden

#4 jeg er helt enig med dig jeg elsker filmen selv om der er inge handlign men den er fed at se al det kaos og panik, der er.
FREDDY FOREVER!!!
Gravatar

#28 Dragon_Claw 15 år siden

Uanset hvad man mener om filmen, så må folk da indrømme at i forhold til de "moderne" PG13 gysere og actionfilm, så viser AVP2 nosser.

Hvor kan man ellers se chestbusteren springe ud af en 12 årige dreng. Eller gravide kvinder på fødselsgangen som bliver befrugtet (endnu engang) igennem oral voldtægt inklusiv de medfølgende konsekvenser.
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#29 filmz-Crystalstar1200 15 år siden

# 5 og 6 Pearl Harbor again ??? ... Nooooooooooooooo ... du kan få stillet dit behov på fredag på Kanal 5 :o)

Spørg til side ... jeg kan idet hele taget ikke forstå at man i det hele taget blandede de to universer, som hver for sig fungere bedre.

Har set begge film og jeg blev slet ikke fanget. En af åresagerne er , at man fosøger at please begges tilhængere på bekostning af dels uhyggen, men også at man ved at ingen vinder lige meget hvad der sker, fjerner alt den spændig der kunne have været. Der er heller ikke nogen rigtig stemning i de film, for dels er skuespillet utrolig dåligt, men klip, musik osv. er da heller ikke noget at prale af.

Mht. Anderson talent for at lave actionfilm ... Tja ... han giver den ihvertifald gas i alle. EH kunne jeg godt have godt have tænkt mig at se i et DC, hvilket nok aldrig kommer til at ske, hvis man skal tro EH SE's ekstra materiale. Den første Resident Evil var en okay spil(lefilm), den fik mig da til at prøve spillet af, men som med filmen, blev man hurtig træt, og gad ikke rigtig prøve igen. For mig er og bliver hans bedste film stadig "Shopping".

# 26 Deadwood fungere jo netop pga. af der ofret penge og tid hele vejen rundt, så skulle vi ikke fodre grisene med aberne ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#30 filmkorn.dk 15 år siden

#27 Godt at høre. Jeg synes det er fedt at filmen er så kompromisløs, og at det hele bare emmer af kaos, hvor man ikke nødvendigvis kan regne ud, hvem der ryger næste gang. Helt seriøst, hvad er det for en handling I efterlyser alle jer der brokker jer? Aliens og en Predator + Predalien sluppet løs i en lille by! Det kan sku da kun munde ud i kaos. Jeg synes filmen havde nogle fine små (lettere tynde) handlingsforløb, som fint passede ind i historien. Det havde sku' da været ulideligt og latterligt, hvis den fx havde handlet om en familie, der skulle redde deres lille datter eller noget i den stil. Så ville det jo som altid ende med at de lige præcis klarede ærterne. Næh, hvor spændende. Not!

Filmens kaotiske stil og uforudsigelighed bliver fint illustreret i scenen, hvor filmens babe helt tilfældigt bliver slagtet af Predatorens kastestjerne, der er påregnet en alien. Uforudsigeligt og sjovt på en grotesk måde. Hele salen jublede under den scene. Ligeledes er filmen totalt kompromisløs, som den skal være når aliens og en predator går amok, som i scenen med de gravide kvinder der befrugtes m.m.

www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: