Amadeus er blevet digitalt re-masteret i denne Director´s Cut, og der lagt tyve minutter til i form af ekstra scener. Bl.a. er der blevet tilføjet et mindre side-plot, hvor Mozart på sin vej ned bliver overtalt til at spille for et larmende kennel hunde. Han går i vrede og ydmygelse, men vender senere tilbage, da hans forfald er komplet, og tigger penge. Tidligere beskårede scener som disse styrker personkarakteristikken og accentuerer Mozarts endelige tæppefald, men de gør desværre også en i forvejen lang film længere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 chandler75 20 år siden

Jeg kan huske at jeg havde det underligt ved at se F. Murray Abraham i "The Last Action Hero" - det virkede slet ikke som en film til hans talent.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#12 Spanner 20 år siden

Der referes også til Amadeus i Last Action Hero
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#13 Kalle Ferm 20 år siden

Det er en rigtig god film, men historisk er den vist slet ikke helt korrekt.

Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#14 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#12 I Last Action Hero siger de vidst noget med at Abrahams figur 'killed Moezart'.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#15 azathoth 20 år siden

Danny: "Slater, be careful, he killed Mozart!"
Slater: "Who the hell is Moe Zart???"

Hehe... jeg synes sgu den er for genial, fordi Arnie tar så meget pis på sig selv! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#16 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#15 Jeg kan sgu også godt li' den. Fatter ikke hvorfor alle synes den er så dårlig, men tor det er fordi folk prøver på at tage den seriøst.

You know, tar actually sticks to some people.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#17 azathoth 20 år siden

Netop... Filmen tager ikke engang sig selv seriøst, så hvordan folk kan gøre det fatter jeg ikke.

Alene scenen med Arnie som Hamlet er sgu da guld værd!!

Mand: "Stay thy hand, fair prince!"
Hamlet: "Who said I was fair!"
[skyder ham med en uzi]

Well, that just cracks me up!!! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#18 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Somethings rotten in the state of Denmark, and Hamlet is taking out the trash..

;)

----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#19 chandler75 20 år siden

To be - or not to be. Not to be. BOOOOM!

Der er nogle rigtig fede scener i filmen, og det er en genial idé med knægten fra den virkelige verden som kastes ind i en Hollywood-actionfilm-verden - som ingen andre end Arnold naturligvis kunne have repræsenteret.

Desværre kan denne grund-idé ikke bære hele filmen, og den gentager lidt hurtigt sig selv.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#20 Michael Andersen 20 år siden

"How do you get to Carnegie Hall?"

Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: