Amadeus er blevet digitalt re-masteret i denne Director´s Cut, og der lagt tyve minutter til i form af ekstra scener. Bl.a. er der blevet tilføjet et mindre side-plot, hvor Mozart på sin vej ned bliver overtalt til at spille for et larmende kennel hunde. Han går i vrede og ydmygelse, men vender senere tilbage, da hans forfald er komplet, og tigger penge. Tidligere beskårede scener som disse styrker personkarakteristikken og accentuerer Mozarts endelige tæppefald, men de gør desværre også en i forvejen lang film længere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Benway 21 år siden

God og seriøs anmeldelse Chandler75. Jeg er helt enig i at det er en forrygende morsom og underholdende film.

Filmen lyder måske som et "stift historisk drama, med fjolede paryker" men det er den meget langt fra være. Det er en afsindigt sjov og uhøjtidelig film. At den så også har nogle facinerende dybder gør den kun bedre.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#2 Skobbolop 21 år siden

herlig film...
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#3 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Og Tom Hulce er genial i den.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#4 chandler75 20 år siden

Ja, det var synd at han aldrig fik den helt store karriere i gang.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Det gjorde F. Murray Abraham jo heller ikke, selv om han var mere fremtrædende end Hulce.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#6 chandler75 20 år siden

... Og vandt en Oscar for sin rolle.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 El vez 20 år siden

Jeg synes også især om Abraham, han gør det fantastisk godt som Salieri.

Jeg har for nylig investeret i dvd'en og glæder mig til at kigge nærmere på dokumentar og kommentatorspor..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#8 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#6 Jeg mente mere hans karriere, som ikke har været det helt store, og hvor højdepunktet helt klart er Amadeus.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#9 The Insider 20 år siden

Det er sjovt, hvor mange Oscar-vindere/nominerede som overhovedet ikke fik sat skub i den storre karriere, som senere hen fik større prominente roller i "Star Trek" :-) Abraham spillede skurken i "Star Trek: Insurrection" og Louise Fletcher (Gøgereden) optrædte i tonsvis af afsnit i "Star Trek: Deep Space Nine" :-)
War. War never changes.
Gravatar

#10 filmz-Kadann 20 år siden

#9 -

Et stort talent er desværre ikke altid ensbetydende med en sans for et godt manuskript.

Der er godt nok mange skuespillere der er faldet på den konto.. masser af talent, men helt ude af stand til at vælge de rigtige roller.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: