Amadeus er blevet digitalt re-masteret i denne Director´s Cut, og der lagt tyve minutter til i form af ekstra scener. Bl.a. er der blevet tilføjet et mindre side-plot, hvor Mozart på sin vej ned bliver overtalt til at spille for et larmende kennel hunde. Han går i vrede og ydmygelse, men vender senere tilbage, da hans forfald er komplet, og tigger penge. Tidligere beskårede scener som disse styrker personkarakteristikken og accentuerer Mozarts endelige tæppefald, men de gør desværre også en i forvejen lang film længere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Gruber 20 år siden

"PRACTICE!"
Gravatar

#22 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Big mistake!
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#23 filmz-Funkymonkey 20 år siden

eller scenen hvor han er dækket af tjære fra top til tå og tørrer det hele af med èn papirserviet
#filmz.dk - irc.quakenet.org - IRC
Gravatar

#24 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

#23 se #16 ;)
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#25 evermind 19 år siden

LOL!

For griner, at det startede med at handle om "Amadeus", og da en uforvarende sjæl får nævnt "The Last Action Hero", handler over halvdelen af indlæggene pludselig om sidstnævnte... dette til trods for, hvilken verden der er til forskel på de to film. Sådan kan samtaler jo udvikle sig. :)

Jeg synes, at "Amadeus" (nu har jeg ikke set Instruktørens Klipning, men biograf-versionen, i hvert fald) er en storslået film med pragtfulde præstationer. Og "TLAH" er en uretfærdigt udskældt røverhistorie. Egentlig går drengen mig nok lidt på nerverne, men ud over dét, er det en sjov idé, og det er skønt som filmfolkene leger med den og tager sig en masse friheder.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#26 dyg 19 år siden

Jeg har kun set Amadeus i director's cut, og der er den også storslået. Virkeligt en god film.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#27 filmz-zamzam2004 19 år siden

den er for lang men meget dramadisk
Gravatar

#28 mini_jette 18 år siden

Jeg har, omsider, taget mig sammen til at købe denne film (på tilbud hos dvdoo) og den er alle pengene værd... Selv med over 20 år på bagen imponerer den...! -Det er den her slags skuespil der mangler i alt for mange nye film!
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.

Skriv ny kommentar: