“Animal Kingdom” ligner og lyder som en kostbar Hollywood-produktion, men den har kun kostet en håndfuld millioner dollars at producere. Gad vist hvilke mirakler David Michôd kan udføre, når han en dag får et stort budget at gøre godt med. Med det, som svarer til håndører i Hollywood, har Michôd i hvert fald begået den bedste gangsterfilm i umindelige tider. En film, som øjeblikkeligt griber fat i kraven og ikke giver slip før en sensationel slutning, som på én gang er dybt tragisk og forbavsende opløftende. Sådan.

Se også: Filmz TV: Fokus på den Oscar-nominerede gangsterfilm “Animal Kingdom”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 loki 13 år siden

Det er ikke en actionfilm for der er næsten ingen action.

Det er ikke et drama, for handlingen er ikke dramatisk eller spændende på trods af mord og vold.

Det er ikke en personskildring, for vi komme ikke ind på livet af personerne.

Der er måske en smule socialrealisme og samfundskritik, men uden bid, saft og kraft.

Dette er ikke en "gansterfilm", men derimod en fremvisning af en samling usympatiske og sørgelige typer med få forsonende træk.

Bror 1: har fået nok af dette liv og vil ud.
Naturligvis skal han nakkes, da han ikke kan drive handlingen.


Bror 2: Den grinagtige, ultra-karikerede bad-guy.

Pope: Den psykotisk storebror som liiiige stopper med at tage sine piller...

Darren: Den "svage" som ikke rigtig ønsker alt volden, men er åh så fanget i situationen.

Moderen - Janine Cody: Edderkoppen som spinder sit net og er den virkelig Dronning.

Joshua: Stakkels "langsomme" Joshua som har et tragisk liv som han bare er deltager i, men er ej delagtig. Hans skæbne er mig stort set totalt ligegyldig, da hans person ikke fremprovokere mere end et halvt gram empati.

Kæresten: Handlingskatalysatoren - Deus Ex Machina så det batter. Hvorfor hun dog nogensinde ville være sammen med hurr-durr dumbass Joshua er ubegribeligt og utroværdigt.

Alt for mange personer og en alt for intetsigende historie.

2/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#12 Frederik 13 år siden

Baby Strong (10) skrev:
Vidste sgu ikke Pearce var britisk. Men kan altid høre om den er ægte eller ej. Troede jeg skulle høre endnu en amerikaniseret britisk accent. Positivt overrasket ! :)


Det er han ikke. Han er født i England men opvokset i Australien.
Gravatar

#13 RasmusFL 13 år siden

MaxHHansen (5) skrev:
Hmm... Profeten er vel en fængelsfilm, mere end en gansterfilm...?


Hvis du har set den vil du nok være enig i, at minimum den er 50/50 (måske endda mere gangster- end fængselsfilm)
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#14 MaxHHansen 13 år siden

RasmusFL (13) skrev:
Hvis du har set den vil du nok være enig i, at minimum den er 50/50 (måske endda mere gangster- end fængselsfilm)


Fair nok... ,o)
Gravatar

#15 filmkorn.dk 13 år siden

Hmm, er det bare mig eller er karakteren lige hoppet fra 5 til 6 stjerner?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#16 chandler75 13 år siden

# 15 Den skulle da gerne hele tiden have været 6.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#17 filmkorn.dk 13 år siden

#16 Jeg må huske forkert :-)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#18 Mollse 13 år siden

@ Loki

Ikke for at fluekneppe, men ham du omtaler som bror 1, er ikke en del af familien, men er derimod Pope's ven og partner.
Gravatar

#19 Outbound Sith 13 år siden

I går svinede jeg The Insiders "Let Me In"-anmeldelse, så jeg bliver lidt skizofren, når jeg nu er nødt til at skrive, at jeg er enig, enig og HELT enig i denne anmeldelse! Intens som ind i helvede og hist og her så ubehagelig i sin stille grusomhed, at jeg mest havde lyst til at forlade salen.

Men det gjorde jeg naturligvis ikke, for det var hele pointen med filmen (og god kunst i det hele taget), at den skulle få mig til at føle noget - i modsætning til de fleste andre film, der bare vil have mine penge.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#20 elwood 13 år siden

Outbound Sith (19) skrev:
i modsætning til de fleste andre film, der bare vil have mine penge.


Hmm hvad dælen betalte du så med ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: