“Animal Kingdom” ligner og lyder som en kostbar Hollywood-produktion, men den har kun kostet en håndfuld millioner dollars at producere. Gad vist hvilke mirakler David Michôd kan udføre, når han en dag får et stort budget at gøre godt med. Med det, som svarer til håndører i Hollywood, har Michôd i hvert fald begået den bedste gangsterfilm i umindelige tider. En film, som øjeblikkeligt griber fat i kraven og ikke giver slip før en sensationel slutning, som på én gang er dybt tragisk og forbavsende opløftende. Sådan.

Se også: Filmz TV: Fokus på den Oscar-nominerede gangsterfilm “Animal Kingdom”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Outbound Sith 13 år siden

Tigerblod fra Charlie Sheen! :P
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#22 chronaden 13 år siden

6/6 syns jeg er liiiiige grov nok tbh :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#23 dslacker 13 år siden

Enig i intensiteten, men ikke desto mindre var jeg godt nok ved at blive vanvittig af alle de slow-motion sekvenser... Efter en halv time begyndte jeg simpelthen at bruge x2 speed hver gang det begyndte... fungerede fint og filmen blev "næsten" ½ time kortere. Problemet med sådanne film er desværre, at dem der "har brug" for at forstå, at det ikke er fedt at være gangster, kunne ikke drømme om at se den.
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#24 Therien 12 år siden

loki (11) skrev:
Det er ikke en actionfilm for der er næsten ingen action.

Det er ikke et drama, for handlingen er ikke dramatisk eller spændende på trods af mord og vold.

Det er ikke en personskildring, for vi komme ikke ind på livet af personerne.

Der er måske en smule socialrealisme og samfundskritik, men uden bid, saft og kraft.

Dette er ikke en "gansterfilm", men derimod en fremvisning af en samling usympatiske og sørgelige typer med få forsonende træk.

Bror 1: har fået nok af dette liv og vil ud.
Naturligvis skal han nakkes, da han ikke kan drive handlingen.


Bror 2: Den grinagtige, ultra-karikerede bad-guy.

Pope: Den psykotisk storebror som liiiige stopper med at tage sine piller...

Darren: Den "svage" som ikke rigtig ønsker alt volden, men er åh så fanget i situationen.

Moderen - Janine Cody: Edderkoppen som spinder sit net og er den virkelig Dronning.

Joshua: Stakkels "langsomme" Joshua som har et tragisk liv som han bare er deltager i, men er ej delagtig. Hans skæbne er mig stort set totalt ligegyldig, da hans person ikke fremprovokere mere end et halvt gram empati.

Kæresten: Handlingskatalysatoren - Deus Ex Machina så det batter. Hvorfor hun dog nogensinde ville være sammen med hurr-durr dumbass Joshua er ubegribeligt og utroværdigt.

Alt for mange personer og en alt for intetsigende historie.

2/6


100% enig.. Udover det..

"Animal Kingdom" ligner og lyder som en kostbar Hollywood-produktion, men den har kun kostet en håndfuld millioner dollars at producere.


Nej, den lyder generelt som en B film - ikke en eneste original "lydeffekt" ud over foley arbejde.. Squibs og andet der har med det mere voldlige at gøre er knapt nok CSI værdigt..

Jeg så Animal Kingdom.. Hvilken film så i?!


Skriv ny kommentar: