“Animal Kingdom” ligner og lyder som en kostbar Hollywood-produktion, men den har kun kostet en håndfuld millioner dollars at producere. Gad vist hvilke mirakler David Michôd kan udføre, når han en dag får et stort budget at gøre godt med. Med det, som svarer til håndører i Hollywood, har Michôd i hvert fald begået den bedste gangsterfilm i umindelige tider. En film, som øjeblikkeligt griber fat i kraven og ikke giver slip før en sensationel slutning, som på én gang er dybt tragisk og forbavsende opløftende. Sådan.

Se også: Filmz TV: Fokus på den Oscar-nominerede gangsterfilm “Animal Kingdom”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 frankdrebin 13 år siden

Fed anmeldelse! Helt klart en film jeg nu skal tjekke ud!
Gravatar

#2 filmkorn.dk 13 år siden

Glæder mig rigtig meget til den film.

Som sædvanlig er denne type film ikke sat særligt stort op i Danmark.

To små sale i København, er hvad det kunne blive til.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#3 Spanner 13 år siden

Umindelige tider er ca. 1 år, hvis man regner Profeten som en Gangsterfilm
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#4 Kviesgaard 13 år siden

The Insiders anmeldelse får mig til at tænke på en anden art gansterfilm, nemlig Gomorra. Der får efter min opfattelse også pillet pynten af ganster/ mafiatilværelsen.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#5 MaxHHansen 13 år siden

Spanner (3) skrev:
Umindelige tider er ca. 1 år, hvis man regner Profeten som en Gangsterfilm


Hmm... Profeten er vel en fængelsfilm, mere end en gansterfilm...?
Gravatar

#6 Patriarch 13 år siden

[q]Gad vist hvilke mirakler David Michôd kan udføre, når han en dag får et stort budget at gøre godt med. [/q]

Du har set film nok til at vide at det er med høje budgetter at det går galt :D.

Vor tids største instruktører har altid lavet deres bedste film under økonomisk pres.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#7 MaxHHansen 13 år siden

Patriarch (6) skrev:

Du har set film nok til at vide at det er med høje budgetter at det går galt :D.

Vor tids største instruktører har altid lavet deres bedste film under økonomisk pres.


Synes da ellers Nolan får en del ros for hans seneste par film... uden at de nødvendigvis er indi-film på lavbudget... ,o)
Gravatar

#8 Patriarch 13 år siden

Ja da. Men hans bedste film er low budget :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#9 MaxHHansen 13 år siden

Patriarch (8) skrev:
Ja da. Men hans bedste film er low budget :)


Fair nok... ,o)

Jeg vil ihvertfald give dig, at det før er set, at en succesfuld low budget-instruktør ikke har fået 100 mere succes, blot fordi han (eller hun) fik 100 gange så mange penge at bruge på filmen...
Gravatar

#10 Baby Strong 13 år siden

Vidste sgu ikke Pearce var britisk. Men kan altid høre om den er ægte eller ej. Troede jeg skulle høre endnu en amerikaniseret britisk accent. Positivt overrasket ! :)

En ting man hurtig ligger mærker til, er hvor autentiske karakterende er og hvor behersket/overvejet dialogen er. Som Insider siger, så er scenerne intense, og som det også er set før - som i fx. There Will Be Blood og The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford - så er langsom kameraføring og gennemtrængende musik en god cocktail dertil. På grund af filmens tempo, vil nogle sikkert finde den er langtrukken og kedelig, som det er tilfældet med de to førnævnte film. Jeg synes selv den er god, dog er jeg lidt i tvivl mht. antal stjerner, så den skal ses igen, før jeg afgiver den endelige dom.

Skriv ny kommentar: