Den første, fremragende sæson af “Battlestar Galactica” blev efterfulgt og på alle måder overgået af seriens anden af slagsen – en af de mest helstøbte, gennemførte og helt igennem uforglemmelige tv-sæsoner i mands minde. Ligesom en perfekt tilrettelagt roman er sæsonen umulig at lægge fra sig, så snart man er kommet i gang, og lige fra sæsonens forrygende start til de rystende og geniale slutminutter er man fuldstændig hooked. AV-præsentationen er ganske hæderlig, og ekstramaterialet er virkelig godt, selvom der ikke just er meget af det.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Bony 17 år siden

Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#22 filmz-steadi 17 år siden

#16 - Correct me if i'm wrong, men fredag aften regnes i USA for at være en decideret "show killer". TV-serier der ikke klarer sig så godt bliver rykket til fredag aften og de fleste bliver så senere helt lukket ned.
Så det kan da kun være positivt at BSG er flyttet til om søndagen.

Håber derudover på ingen måde at jorden er beboet af mennesker, altså af vores race, når de engang ankommer. Det ville være mere køligt hvis det var den 13. koloni.

Ellers en fremragende serie og glæder mig ekstremt til 3. september hvor den ankommer på region 2 dvd.
They caught a shark, not the shark. Big difference.
Gravatar

#23 Kram 17 år siden

Korrekt, søndag er langt bedre end fredag. F.eks. nævn en god serie som ikke er en genudsendelse, der kører om fredagen på dansk TV. Ellers kan man altid kigge på IMDB TV, og se hvad der kommer på en Fredag, og der kan man jo tydeligt se det samme mønster.

Søndag > Fredag - for en serie.

Plus, det er logisk :).
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#24 filmz-stente 17 år siden

#20 - der skulle stå "en fed genre" :P
Gravatar

#25 maniac 17 år siden

#18
Ja, jeg synes selv det kunne være et fedt twist :) Udover det kunne det evt. tænkes at de fire der samles i slutningen ikke er cylons, men måske de direkte efterkommere af The Lords of Kobol. Ville være en alternativ forklaring på Chief Tyrols evner ved templet med Jupiters Øje, og Starbucks' visioner inden hendes exit?
Gravatar

#26 El vez 16 år siden

Der er en recap video "What the frak?" af sæson 1-3 på imdb.

ADVARSEL: Dette klip indeholder stort set samtlige spoilers i serien indtil videre,
http://imdb.com/video/user/me703806161
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#27 Bohemian 16 år siden

#26

Sku meget fedt lige at få opsummeret det hele.
Men nu glæder jeg mig virkelig meget til at se mere!!
Free in serenity.
Gravatar

#28 kasper.jen 15 år siden

Hvorfor varer afsnittet Pegasus dog 56 minutter? Der er egentlig ikke noget galt med det, tværtimod.. Undrede mig bare lidt over det.. :)
Gravatar

#29 lagoni 15 år siden

#28 - fra http://en.wikipedia.org/wiki/Battlestar_Galactica_...

"The final episode of the first half, "Pegasus", was originally 15 minutes too long for broadcast, but according to creator Ronald Moore, the production team decided to cut the episode to time rather than pad it out to fill 90 minutes, as this was deemed impractical. The longer version of "Pegasus" appears on the Battlestar Galactica Season 2.5 DVD set, which was released in the US on September 19, 2006."
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: