Den første, fremragende sæson af “Battlestar Galactica” blev efterfulgt og på alle måder overgået af seriens anden af slagsen – en af de mest helstøbte, gennemførte og helt igennem uforglemmelige tv-sæsoner i mands minde. Ligesom en perfekt tilrettelagt roman er sæsonen umulig at lægge fra sig, så snart man er kommet i gang, og lige fra sæsonens forrygende start til de rystende og geniale slutminutter er man fuldstændig hooked. AV-præsentationen er ganske hæderlig, og ekstramaterialet er virkelig godt, selvom der ikke just er meget af det.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 gi-jones 16 år siden

Hørt hørt. En af de bedste og mest varierede serier nogensinde. Og i øvrigt pinefuldt at skulle vente på 3. sæson.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#2 filmz-Clone 16 år siden

Hvad er chancen?? Jeg blev lige færdig med at se sidste afsnit af sæsonen i går aftes og så er der et review i dag. Men jeg kan da kun være enig i at det er en totalt fed serie, dog har jeg ikke lige serieerfaring nok til at kunne dømme den til alle seriers konge som anmelderen har en tendens til. Faktisk vil jeg mene at Firefly er en lidt bedre serie, men det er så også en noget anden stil.

Men der er satme godt nok lang tid til at næste sæson kommer i september.

Og nu ville jeg så have kommenteret noget om serien, men i stedet vil jeg foreslå en feature til filmz.dk: en lille knap der bruges til at indsætte spoiler tags i posts, da det lige er gået op for mig at jeg ikke aner hvordan man gør. Det kunne være som html tags, men jeg tror at der er nogle der måske bliver kede af det hvis jeg begynder at eksperimentere med det.
Beige alert, beige alert! If I don't make it, tell my wife... hello.
Gravatar

#3 filmz-Bruce 16 år siden

Super serie! Eneste ankepunkt er sekvenserne i episoderne fra Caprica i de første 4-5 afsnit, som ikke er særligt interessante.

8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 filmz-kikuchiyo 16 år siden

Det er en fremragende serie! Meeen hvis man læser sig lidt til hvem de sidste modeller af Cylons er, så synes jeg serien efterhånden falder lidt fra hinanden. Den har i hvert fald nogle meget store forklaringsproblemer!
Gravatar

#5 trekster 16 år siden

#2
Du kan nemt indsætte spoiler tags. Hvordan du gør, står lige under indtastningsboksen til indlæg, under overskriften Hjælp til tags :)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#6 The Insider 16 år siden

#4, tror helt sikkert Moore og Co. har godt styr på det. De ville ikke tage så store risici bare for at chokkere - de har andet oppe i ærmet, og jeg kan ikke vente på at se, hvordan 4. sæson bliver. Ærgerligt man skal vente helt indtil januar :-/
War. War never changes.
Gravatar

#7 filmz-Clone 16 år siden

#5 Det har du ret i, men af en eller anden grund står det der ikke hvis man poster direkte fra en anmeldelse, kun under selve diskussionstråden. Hvis jeg bare kan huske hvor jeg skal kigge en anden gang er det selvfølgelig ikke et problem længere. Men tak anyways.
Beige alert, beige alert! If I don't make it, tell my wife... hello.
Gravatar

#8 filmz-kikuchiyo 16 år siden

# 6

Jeg håber du har ret, det gør jeg virkelig, men jeg føler allerede at der er visse ting der virker ulogiske. Specielt hvordan sleeper-agents de fungerer (hvorfor vågner de når de gør og ikke før?). Jeg vil i hvert fald sige, at Moore skal finde på noget helt originalt for at forklare hvad Cylonsnes intentioner er, for indtil nu har de jo haft alle muligheder for at ende slaget definitivt!

Jeg er fortsat fan, men en lidt skeptisk en af slagsen.
Gravatar

#9 The Insider 16 år siden

#8, tror de vågner, når de gør, fordi det er det mest "ideelle" tidspunkt.
Sharon "vågner" jo op på et eminent tidspunkt, fordi hun skyder Adama på et tidspunkt, hvor hele flåden er i kaos og præsidenten er taget ud af ligningen, så at sige. Som man ser i 1. afsnit af 2. sæson, så sker det også i forbindelse med et Cylon-angreb, som hænder få sekunder efter.
Hvor meget har du set? Jeg tænker bare, at jeg ikke vil 'spoile' noget, hvis du ikke har set det endnu... :-)
War. War never changes.
Gravatar

#10 Æsop9000 16 år siden

Selvom den nye serie er meget anderledes end 1978-serien, så er der visse punkter fra den gamle serie som jeg synes ville være fedt at bruge i den nye serie:
Så som: at "Guderne" virkelig viser sig i seriens sidste par afnsit, og at de ikke er guder, men en avancerede race, der hjalp menneske-racen på fode. Og en så avanceret race vil jo se ud som guder for en primitiv race som mennesker. Det var udgangspunktet for serien, som egentlig var inspireret af den esoteriske historieskrivning fra Erich Von Danikens bog, Charitos of The Gods.
Samtidig kunne det være interrasant at gøre som i den gamle serie: at de møder mennesker på vejen til jorden, folk der er isoleret fra jorden og dem på BSG

Men det eneste jeg ikke kunne lide fra den gamle serie var Cowboy-episoden - det var et lavpunkt.

Men jeg ka kan godt lide det semi-religiøse/profetiske/ærkeologiske drejning meget af sæson 2 - 3 havde... lidt Alias blandet med Indiana jones over det.
Men nu når vi tænker på jorden i den nye serie: På hvilken teknologisk stadie vil jorden være på? Det samme som menneskerne i de 12 kolonier, eller vil BSG ankomme til jorden i nutiden??
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der

Skriv ny kommentar: