På trods af historiens overflod af banaliteter og klicheer, er det svært ikke at blive en smule rørt af og til, hvilket er lige så meget skuespillernes fortjeneste, som det er Burtons. For Burton er ikke blot det finurliges mester, men samtidig også en mand udstyret med et godt øje for skuespillere og evnen til at presse så mange opfindsomme og skarpsindige dråber ud af disse, som manuskriptet tillader. Uheldigvis er manuskriptet til “Big Fish” så stift og farveløst, at Burton i visse tilfælde er blevet lagt i kreativitetsdæmpende håndjern.

“Big Fish” er vellavet og flot med enkelte interessante overraskelser, men en film som i sidste ende efterlader én fiskende efter den dybere mening bag det hele.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 BN 18 år siden

På mig virker det som om anmelderen har taget historien i "Big fish" alt for alvorlig. Når man læser anmeldelsen, får man slet ikke nogensomhelst idé om den geniale, absurde humor, som filmen er fyldt med.

Ja, alene det faktum at anmelderen slet ikke nævner filmens mange morsomme scener og jokes, tydeliggør for mig at han slet ikke har forstået filmen. Han får den til at lyde som om det er en alvorlig tudefilm, hvilket er direkte forkert. Filmen er et komisk og pudsigt eventyr, som der er drysset en smule filosofisk alvor ned i.

Det er længe siden jeg har set et så veloplagt og sprudlende humoristisk eventyr.

5/6 fra mig
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#52 tranberg 15 år siden

Forfærdelig anmeldelse!
Big Fish er så meget mere værd
5/6
The end is closest to the beginning
Gravatar

#53 wimmie 15 år siden

Elsker også denne eventyrlige film.

5½/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#54 dyg 15 år siden

Et dejligt eventyr, der rammer min smag perfekt. Efter det elendige PotA remake var jeg meget glad for at se Burton lave en så dejlig film.

Edit: Kan se, at jeg på et tidspunkt har givet den 5/6, hvilket egentligt stadigvæk passer fint.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#55 filmz-Narniabæver 15 år siden

En stor film!

10/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#56 filmz-Kadann 15 år siden

Ah, det er lidt fortiden der er blevet revet op i her.

Filmen havde desværre ikke den store holdbarhed for mig og efter at have set den et par gange på dvd, er den røget ud af min samling.

Stadig en ganske fin film, men blot ikke voldsomt langtidsholdbar.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#57 filmz-Koger 15 år siden

Det er en formidabel film, jeg er helt vild med den. Den er godt nok en del mere lys og opløftende end tidligere Tim Burton film(vis man ser væk fra Pee Wee).

Uden at træde anmelderen for meget over tæerne men der må da være nogen der har p**** på hans skukkermad, eller fået det forkerte ben ud af sengen.

Som sagt sys jeg den er formidabel. Kan rigtigt godt li det skuespil Ewan McGregor kommer frem med. Det virker så dejligt let og naivt, og den tilgang hans person har til tingene er opløftende at se.
Jeg blev virkelig opslugt af den her film fra start til slut. Det er virklig en god historie der blir fortalt her. Og så er det nu også dejligt at se Burtons spøje stilart i et lidt mere lyst miljø end normalt.
Men der også en bagside af medaljen, og der må jeg gi anmelderen ret mht. musikken den er ikke overvældende, kan i hvert fald ikke huske den.

Så 5/6 herfra!
www.bliza.dk <-- Personlige hjemmesider er jo bare hygge :p
Gravatar

#58 filmz-jonasgr 15 år siden

Jeg har set den en gang omkring det tidspunkt hvor den udkom og syntes at den var god dengang. Jeg kan dog godt forestille mig, at det er en film som ikke holder så meget efterfølgende (som Kadann nævner det).

Jeg er ikke meget for Tim Burtons film, men lige her rammer han plet.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#59 Kruse 15 år siden

Det er ved at være et stykke tid siden at jeg så denne film, men jeg elskede den. Fremragende fantasifuld film!

5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#60 tranberg 15 år siden

Jeg så den lige igen igår - og blev endnu mere sikker på, hvor uretfærdig denne anmeldelse er over hvad jeg synes er en af Burton's bedste.

FREMRAGENDE FILM, der er så velskrevet, velspillet og indeholder så meget smuk filosofi.

5/6
The end is closest to the beginning

Skriv ny kommentar: