På trods af historiens overflod af banaliteter og klicheer, er det svært ikke at blive en smule rørt af og til, hvilket er lige så meget skuespillernes fortjeneste, som det er Burtons. For Burton er ikke blot det finurliges mester, men samtidig også en mand udstyret med et godt øje for skuespillere og evnen til at presse så mange opfindsomme og skarpsindige dråber ud af disse, som manuskriptet tillader. Uheldigvis er manuskriptet til “Big Fish” så stift og farveløst, at Burton i visse tilfælde er blevet lagt i kreativitetsdæmpende håndjern.

“Big Fish” er vellavet og flot med enkelte interessante overraskelser, men en film som i sidste ende efterlader én fiskende efter den dybere mening bag det hele.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 maniac 20 år siden

Damn, havde ellers gået og glædet mig til denne...
Gravatar

#2 El vez 20 år siden

Jeg må indrømme at scoret heller ikke imponerede mig, men jeg synes stadig filmen fortjener 4-5/6, også selvom Burtons finurligheder ikke er helt så finurlige som de plejer :)

Hvaså, Insider, lagde du mærke til Buscemis replik om musikken i træerne eller hvordan det var - synes jeg var ret morsomt :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 The Insider 20 år siden

#2, ikke noget jeg lige bed mærke i... :-)
War. War never changes.
Gravatar

#4 El vez 20 år siden

Mener han siger noget i retning af "and the trees sound like music, playing for all who listens" eller noget i den stil. Det lød som en lille reference til Reservoir Dogs.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#5 DarkLight 20 år siden

På hvilken måde?
Nu har jeg ikke set den, men det smager da en del af Sound Of Music med Von Trapp i træerne?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 filmz-Kadann 20 år siden

Jeg syntes nu at scoret var ganske glimrende, og jeg kunne samtidig også lide filmen.

Jeg er enig med El vez i hans vurdering af filmen ellers.. Ihvertfald en film jeg skal eje. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#7 El vez 20 år siden

#5 "You know what this is ? It's the world's smallest violin, playing for all the waitresses".

:)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#8 DarkLight 20 år siden

#7, ja det var også den jeg tænkte på du mente, men jeg afviste tanken igen, da Resevoir Dogs citatet...tjaaa...intet har til fælles med Big Fish citatet...udover de begge handler om Musik.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#9 El vez 20 år siden

hmm måske han også nævner violiner.. Det tror jeg faktisk.

Nåh, det må vi se når den dukker op på dvd :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#10 filmz-Erroneus 20 år siden

3/6 er jeg godt nok ikke enig i, syntes det er en rigtigt sjov film med mange dejlige tvists og godt skuespil, specielt evan g spiller rigtigt godt. 4½/6 selv om det er et skæv tal havde imo været mere passende, men sådan er vi så forskellige :=)
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.

Skriv ny kommentar: