Bedst ved den til højtiden ganske belejligt udkomne “Black Christmas” er billed- og lydside, mens filmen i sig selv ikke opretholder samme høje niveau. Trods enkelte glimt af fortællemæssig ironi plages Glen Morgans genindspilning nemlig af en forudsigelig handling, klichefyldte replikker og ditto handlingstråde. Uhyggen er aldeles fraværende, alt imens det kvalmende islæt for enkelte måske kan blive et eftertragtet trækplaster. For os andre vil den traditionelle jul frem for den sorte af slagsen nu nok være at foretrække.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Jobler 16 år siden

Jeg vil give denne spand l# af en film, 1 f# stjerne. Det er kun den og 2 girls 1 cup, som har skabt stemmer i mit hoved, der skreg: "Døøøøø, du er ikke dit liv vær!"
-Tillykke Glen Morgan! Du har gjort denne verden et værre sted..

Gravatar

#2 NightHawk 16 år siden

Av for den...Det lyder ikke som et remake jeg gider og spilde min tid på.

# 1 -

Hvis du ikke har set originalen fra 1974 som betegnes som slashergenrens fader, sammen med Texas Chainsaw Massacre, så kan jeg varmt anbefale den. Muligt at dit humør så stiger en hel del :)

http://www.axelmusic.com/productDetails/8809341241...
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#3 dyg 16 år siden

#2 - Spændende, den er helt gået min næse forbi, selvom jeg ellers har set et par af Bob Clark's gamle horrorfilm. Den vil jeg da straks bestille. Tak for heads up.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4 NightHawk 16 år siden

# 3 -

Det var så lidt. :)

Der findes også en anden udgave, "Critical Mass Collectors Edition" (den jeg selv har), som byder på en væsenlig forskel fra Special Edition udgivelsen. "Critical"...har 2 rigtig gode kommentarspor med i ekstramaterialet, som man ikke må snyde sig selv for.

http://www.amazon.com/Black-Christmas-Syd-Brown/dp...

Da jeg synes det er en af de bedste i sin genre, så anbefaler jeg at man investerer i begge udgaver.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: