Gravatar

#41 HonoDelLoce 16 år siden

#40

Nu husker jeg kun scenerne svagt, da jeg for et par år siden besluttede mig for, at nu må det være slut med at give den film chancer.. Jeg har prøver og prøvet og prøvet, men jeg kommer aldrig til at se mesterværket i det :)

Men jeg husker, at jeg nærmest grinte over ham i scenen, hvor han kysser replikant-sekretæren der.. Så vidt jeg husker var det noget med hele hans måde at sætte efter hende, da hun går fra ham først, og han er ved at smadre døren, da han vil blokere hendes udvej..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#42 BN 16 år siden

#41:

aha ... jeg husker ellers kun at han rusker lidt i hende, men det er også et stykke tid siden jeg har set filmen. Jeg har kun gode minder om Harrison Ford's præstation i den.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#43 HonoDelLoce 16 år siden

#42

Siger da heller ikke at han er ved at smadre HENDE.. Men at han er ved at smadre døren med en knytnæve.. :)

Men det er da kun heldigt, at man kan have forskellige meninger om en film.. Så ser du den en ekstra gang, mens jeg ser en anden film, som du ikke kan forstå jeg er helt vild med (sådan en skal helt sikkert nok findes ;) )

I øvrigt må du MEGET gerne lade være med at først bare at skrive "Okay" og så gå ind og edit senere.. For så dukker den jo ikke op i mine markerede debat-emner andet end først når du skriver "Okay" - som jeg jo læste ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#44 BN 16 år siden

#43:

Det er noget af en overdrivelse at sige, at han er ved at "smadre døren" - han skubber bare døren i for næsen af hende, og slet ikke med noget der så meget som ligner et brag.

Forveksler du i øvrigt ikke begreberne? Jeg kan ikke få øje på, at Harrison Ford "overspiller" i denne scene. Er det ikke snarere MANUSKRIPTET du har indvendinger imod - altså sådan at forstå, at du ikke synes, at scenen skulle have formet sig på dén måde?

Når man overspiller, bruger man stemme eller mimik eller kropssprog i overdreven grad, men Harrison Ford er yderst rolig og afdæmpet på alle tre områder. Der er meget få ord, som kun siges med meget lav stemme; der er et stille, intens blik og der er langsomme, forsigtige bevægelser, bortset fra hånden der umiddelbart før har skubbet døren i. Det er i det hele taget en meget langsom og meget rolig, intim scene.

Min pointe er ikke, at du skal kunne lide scenen, men bare at kritikken vel må gå på manuskriptets udformning af scenen, fremfor noget "overspil" fra Harrison Fords side.

P.S. Jeg vil til enhver tid forbeholde mig retten til at 'edit' eller redigere i mit indlæg, hvis jeg tidsnok kommer i tanke om, at jeg ikke er tilfreds med det, som jeg fik skrevet - det der "okay" (som også var ret intetsigende) skyldtes at jeg først skrev uden at have tænkt nærmere over dine ord.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#45 HonoDelLoce 16 år siden

#44

Hehe - det var skal heller ikke fordi du ikke må edit'e ;) Men pludselig blev dit svar jo til noget, der faktisk kunne gives respons til ;) Men det dukkede jo ikke op igen, efter jeg havde læst dit okay. :) Derfor var det faktisk bare lidt heldigt at jeg kom herind igen og så dit svar var blevet ændret ..

Nu er det jo som sagt meget lang tid siden jeg har set filmen (hvorimod det lyder til, at du lige har haft den i afspilleren igen for at tjekke ;) ), men jeg husker bare tydeligt, at det var Ford jeg grinte af, og måden han ligesom gjorde det hele på..

Men hvem ved - måske er det bare hans charmeoffensiv, der for ham til at virke som en voldsomt irriteret mand ;)

Uanset hvad er det fuldkomment ligegyldigt ;) Jeg husker scenen for at den fik mig til at grine (på den ufede måde) sammen med andre scener i filmen.. Og vi to (samt den ret så store BR-fanskare herinde og jeg selv ;) ) bliver alligevel ikke enige om den film :) Jeg giver den ikke flere chancer, og i begynder nok ikke pludseligt at give mig ret alligevel ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#46 BN 16 år siden

#45:

Nah, jeg genså bare lige scenen på youtube: [url= den selv her[/url].

Og det er skam o.k. med mig hvis du efterfølgende får kluk-latter. ;-D

Jeg synes, Blade Runner er en perfekt og meget gennemført film. Men det er ekstremt sjældent jeg ser den og lignende dystre science-fiction-film. Og hvis jeg skulle lave en top 100-liste over mine favoritfilm, ville den ikke være med.

Jeg foretrækker Gladiator fremfor Blade Runner. Altså når det gælder Ridley Scott's film indbyrdes.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#47 filmz-BrotherJack 16 år siden

Generelt synes jeg "Blade Runner" er en utroligt underspillet film i forhold til dens ekspressive univers. Derfor tror jeg mange "misser" filmen de første mange gange. Ikke alle, men mange.

Nu er der sikkert en masse sure hoveder der springer op, men jeg synes absolut det er den eneste interessante Ridley Scott-film.
Gravatar

#48 Spanner 16 år siden

Alien er ikke interessant?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#49 Bohemian 16 år siden

Hans bedste film er nu Alien : ) Og den er også meget interresant hehe
Free in serenity.
Gravatar

#50 filmz-BrotherJack 16 år siden

#48
Jo, det er en god thriller. Den er fed nok. Glemte den helt.
"Blade Runner" er måske bare hans eneste kunstfilm, og det er vel det jeg så finder interessant - selvom "Alien" bestemt er veludført, pissespændende og rigtig godt instrueret.

Han er bare en type instruktør der irriterer mig. Det fremgår også af den fantastiske Blade Runner-dokumentar at mange af de geniale momenter i filmen er ren og skær tilfælde, formet af de sinssyge omstændigheder. Scott er dog ikke en instruktør der sætter sin lid til de andre kreative kræfter, men istedet kontrollerer og dikterer. Derfor kan denne film noget ingen af hans andre film kan. Og derfor er "Gladiator" osv. så glatte og "perfekte" at de aldrig ville kunne bevæge sig derud hvor "Blade Runner" i sin tid gjorde. Den turde at være noget helt for sig selv. Det turde udfordringen.

Dog tager jeg til hver en hatten af for Ridley Scotts øje for scenografi og art-work. "Blade Runner" har uden tvivl det bedste og mest troværdige sci-fi univers jeg nogensinde har set på film.

Skriv ny kommentar: