“Borgman” er en sær og dragende filmoplevelse. Det er, som om der ligger en mening lige uden for rækkevidde. Plottet udvikler sig i sære retninger, og personernes reaktioner er ikke umiddelbart troværdige eller normale, men det virker, som om al normalitet bryder sammen i mødet med Borgman. Han er en urkraft, der har udset sig den lille familie som sit næste projekt, og så må det nødvendigvis ende i sammenbrud og massemord. Filmen er måske lige et kvarter for lang, men det tilgiver man gerne. Se den, hvis du har brug for noget mørkt og absurd til at få juleriet til at glide ned med.

Se også: Filmz TV interviewer Palme d’Or-nomineret “Borgman”-instruktør

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 evermind 10 år siden

Vent ... Hedder den ikke Manborg?!!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2 gi-jones 10 år siden

Tror sgu jeg springer over. Hvis jeg har brug for noget mørkt og absurt snupper jeg noget med Steven Segal.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 Mikkel Abel 10 år siden

Lyder spændende. Skal helt sikkert opleves.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#4 Twister 10 år siden

En fantastisk film. Uhyggelig, bizar, komisk og tankevækkende på en og samme tid. Samtidig er det også en film der er blevet siddende i mig siden jeg så den i biografen!

Klart anbefalingsværdig, hvis man vil se en ægte hollandsk auteurfilm af høj klasse.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#5 Fredag 10 år siden

Som i modsætning til falsk hollandsk;)
Gravatar

#6 Twister 10 år siden

Fridag (5) skrev:
Som i modsætning til falsk hollandsk;)

hø hø hø :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang

Skriv ny kommentar: