“Boss” er en uhyre velproduceret, velskrevet og velspillet tv-serie om den nådesløse politiske slagmark i Chicago. Selvom serien er spækket med kyniske karakterer og amoralske gerninger, bliver man lynhurtigt revet med – ikke mindst takket være Kelsey Grammers blændende, nuancerede præstation som Chicagos aldrende borgmester og danske Connie Nielsens lige så superbe indsats som borgmesterens udspekulerede hustru. “Boss” ser rigtig godt ud på dvd, mens lydsporene er middelmådige. Derudover er det ærgerligt, at der næsten ikke medfølger noget ekstramateriale, men hvis man har hang til genren, så er der ingen vej uden om “Boss”.

Se også: Filmz TV: “Boss”-interview med Connie Nielsen

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kruse 11 år siden

moulder666 (10) skrev:
Jeg har ellers netop måtte melde fra ved Breaking Bad - ca. 2/3 inde i 2. sæson - det skyldes bestemt ikke skuespillet, men den evindelige "bliver han nu snuppet eller ej" blev bare kedelig for mig i længden.


Ok? :)

moulder666 (10) skrev:
Tror du, at "The Boss" vil være mere fængende, hvis man allerede har en forkærlighed for politiske dramaer?


Jeg er nu ellers ganske glad for politiske dramaer, så jeg tror ikke det er der mit problem ligger :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#12 The Insider 11 år siden

Jeg følte nu også, at "Boss" var lidt tung at danse med i starten, og hvis jeg ikke skulle have anmeldt den, havde jeg nok også taget en pause efter 3-4 afsnit (så faktisk de første to afsnit for et par år siden og fik først set resten i forbindelse med dvd-anmeldelsen), men det var virkelig det hele værd. Alt bliver bare forbundet så fornemt (eller skrækkeligt? Damn, det er hård kost) til sidst, og især de sidste 4-5 afsnit er virkelig gribende.
War. War never changes.
Gravatar

#13 moulder666 11 år siden

Kruse (11) skrev:
Ok? :)



Det var et "ok?" som i "Ok, kan jeg få dig til at uddybe lidt mere, hvad du synes mangler i denne serie? Den lyder nemlig liiige som noget jeg ville elske, men hvis der sker mindre end i Breaking Bad, kan min tålmodighed vist ikke holde til det"

Nogle gange regner jeg med, at folk er tankelæsere - ok? ;-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#14 nwinther 11 år siden

Zajac er ikke præsidentkandidat - men kandidat til guvenørposten.
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#15 Kruse 11 år siden

#13: Jamen, jeg har skam svært ved at sætte flere ord på hvad jeg føler der mangler ved de første 4 afsnit af Boss. Skuespillet er godt, billedsiden er flot og det virker meget velproduceret. Men jeg føler bare endnu ikke at historien for alvor har fænget mig, og karaktererne har ikke kommet under huden på mig. Det er svært for mig at forklare yderligere, da jeg trods alt kun har set 4 afsnit. Jeg giver den muligvis en chance igen senere hen, men lige nu er der bare andre serier jeg hellere vil bruge min tid på.

moulder666 (13) skrev:
Den lyder nemlig liiige som noget jeg ville elske, men hvis der sker mindre end i Breaking Bad, kan min tålmodighed vist ikke holde til det"


Der sker nu også væsentligt mere i sæson 3 og 4 af "Breaking Bad", og det var også først efter de sæsoner at serien for mig cementerede sig som en af de bedste igangværende tv-serier.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#16 moulder666 11 år siden

Kruse (15) skrev:
#13: Jamen, jeg har skam svært ved at sætte flere ord på hvad jeg føler der mangler ved de første 4 afsnit af Boss. Skuespillet er godt, billedsiden er flot og det virker meget velproduceret. Men jeg føler bare endnu ikke at historien for alvor har fænget mig, og karaktererne har ikke kommet under huden på mig. Det er svært for mig at forklare yderligere, da jeg trods alt kun har set 4 afsnit. Jeg giver den muligvis en chance igen senere hen, men lige nu er der bare andre serier jeg hellere vil bruge min tid på.

Der sker nu også væsentligt mere i sæson 3 og 4 af "Breaking Bad", og det var også først efter de sæsoner at serien for mig cementerede sig som en af de bedste igangværende tv-serier.


Jamen tak for tilbagemeldingen! :-) Sådan noget kan også være meget individuelt, og hænge sammen med småting - hvordan humoren er vinklet, om der er nogle bifigurer, der lige rammer 100% og nogle gange endda hvilket humør man er i.

Og så vil jeg da med glæde give Breaking Bad en chance igen på et tidspunkt...kæresten bliver alligevel ved med at se den, så jeg tror bare, at jeg springer med om ½ sæsons tid igen. Forhåbentlig får "Better-call-Saul" noget mere airtime - han var så dejligt skruppelløs! :-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#17 Kruse 11 år siden

moulder666 (16) skrev:
Forhåbentlig får "Better-call-Saul" noget mere airtime - han var så dejligt skruppelløs! :-)


Han er heldigvis en karakter som gang på gang er med i løbet af sæson 3 og 4. Bob Odenkirk er herlig en den rolle :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#18 The Insider 11 år siden

#14, ah, of course! Af en eller anden grund havde jeg fået det ind i hovedet, at han gik efter at vinde et primærvalg, så han dernæst kunne gå efter præsidentembeddet. Det amerikanske politiske system er crazy!
War. War never changes.
Gravatar

#19 Pécuchet 11 år siden

Jeg er et par afsnit inde, og det virker lovende, men er der nogen dybere mening bag det repetitive brug af Satie? I øvrigt er det ganske sjovt, endog intertekstuelt afstumpet, at den tidligere Frasier atter udtrykker sin afsky for Stravinsky.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#20 PredatorX 11 år siden

Høegh (3) skrev:
Synes det er en strålende serie. Bare ærgerligt at folkene bag 'Boss' ikke har stolet mere på, at det politiske drama var rigeligt til at holde seerne fanget. I stedet har de følt det nødvendigt, at gøre flere af politikerne til ubarmhjertige crimelords der, uden at blinke, får likivideret uskyldige til højre og venstre (
Borgemesteren har sågar sin egen private hitman
). Det tog mig desværre en del ud af seriens ellers gribende univers.


Havde det på samme måde. Det virker sindssyg tåbeligt... Så dog første sæson færdig, men regner bestemt ikke med at gå videre med den.
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: