“Boss” er en uhyre velproduceret, velskrevet og velspillet tv-serie om den nådesløse politiske slagmark i Chicago. Selvom serien er spækket med kyniske karakterer og amoralske gerninger, bliver man lynhurtigt revet med – ikke mindst takket være Kelsey Grammers blændende, nuancerede præstation som Chicagos aldrende borgmester og danske Connie Nielsens lige så superbe indsats som borgmesterens udspekulerede hustru. “Boss” ser rigtig godt ud på dvd, mens lydsporene er middelmådige. Derudover er det ærgerligt, at der næsten ikke medfølger noget ekstramateriale, men hvis man har hang til genren, så er der ingen vej uden om “Boss”.

Se også: Filmz TV: “Boss”-interview med Connie Nielsen

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Pécuchet 11 år siden

#20:

Nu ved jeg ikke med de andre (er som sagt kun et par afsnit inde), men hele pointen med Kanes karakter er vel, hvor letkøbt det end er, at han er en urban Macbeth?
Der burde have været Roser.
Gravatar

#22 Pécuchet 11 år siden

Eller måske endda en Edmund? En Iago? En Richard III?
Der burde have været Roser.
Gravatar

#23 PredatorX 11 år siden

Pécuchet (21) skrev:
#20:

Nu ved jeg ikke med de andre (er som sagt kun et par afsnit inde), men hele pointen med Kanes karakter er vel, hvor letkøbt det end er, at han er en urban Macbeth?


Jooo, men eftersom den udspiller sig i vores samfund, må den også spille efter gældende regler vil jeg mene. Resultatet er bare en anelse for urealistisk til at jeg personligt kunne være helt med...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#24 Pécuchet 11 år siden

Ja, allusionerne til Shakespeare (og Satie!) fylder måske for meget. Et fantom bygget op af røde stole og klædeskabe.
Der burde have været Roser.

Skriv ny kommentar: