Det er svært ikke at komme i rigtig godt humør af at smække disse gamle animationsfilm på afspilleren. Nutidens børn, som er blevet stopfodret med velproducerede 3D-spillefilm og bombastiske Disney-produktioner, vil måske ikke sætte lige så stor pris på disse charmerende, velfortalte stop-motion/dukkefilm som tidligere generationer, men størstedelen af dem (samt voksne med barnlige sjæle) vil med garanti more sig kosteligt i selskab med filmenes velanimerede, karismatiske figurer. Filmene er blevet smukt restaureret, og ekstramaterialet er nogenlunde. Anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 enfilmnørd 17 år siden

Ud over en fremvisning af Karius og Bakrus i 1.(eller 2.) klasse, er det kun Bjergkøbing Granprix jeg husker. Jeg elsker dog Bjergkøbing Granprix, og købte den(i denne udgave) gennem CDon.com, da denne boks kom i Norge(også med danske stemmer). Købte den dog som en enkelt, da de andre ikke er mig så bekendt. Som nævnt holder jeg meget af BG, og i denne nyresturerede udgave, tager den sig virkeligt flot ud. Lyden er også fantastisk, med både lydeffekter, og Fabricius's fantastiske musik(elsker Norwegien Sunset). Selvfølgelig skal man havde en forkærlighed fóo dukkefilm, for at få det fulde udbytte, men historien og den kærlighed den er lavet med er nok til at nyde den.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#2 filmz-Narniabæver 17 år siden

Jeg kan huske jeg så Bjergkøping Grand Prix i starten af 80'erne, mens jeg var på ferie på Samsø med min familie.
Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: