Det er som sagt ikke kun i forhold til De Palmas oprindelige film, at den nye “Carrie” fejler. Den er i sig selv blottet for alt andet end udmærkede præstationer og en god historie (som den jo i øvrigt ikke selv kan tage æren for). At filmen egentlig er en horrorfilm, vil de færreste nok bemærke, hvis ikke de vidste det på forhånd. “Carrie” (2013) skræmmer kun, når man tænker over, hvorfor den overhovedet er blevet genindspillet. Derimod er originalen ikke blevet et offer for tidens tand. Se den.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Totalt blottet for spænding: - ergo følger den originalen?
Doctor Last Warning
Gravatar

#2 misuma 10 år siden

Den originale holder stadig, den ramte en masse tangenter første gang jeg så den og gør det stadig.

Uden at ha' set remaket, tror jeg næppe den bliver en mavepuster. Ud fra traileren havde jeg indtryk af at klimakset var gjort større...mere Hollywood'sk.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#3 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Jeg genså originalen forleden, og set som highscool-drama er den nogenlunde. Set som gyser har den sgu aldrig ramt noget som helst.
Doctor Last Warning
Gravatar

#4 Brasmuss 10 år siden

Jeg kan ikke lade vøre med at spørge....

Uorginal kopi? Hvad er en orginal kopi? :D
Gravatar

#5 loki 10 år siden

Ærgerligt. Havde netop håbet den ville få en ny drejning og især en ny slutning. Nuvel, kan ikke sige jeg er overrasket.

Play it safe and earn a predictable amount of money > Take a chance and risk making an economic failure.
www.peakoil.dk
Gravatar

#6 bjarke 10 år siden

Jeg er helt enig med Andreas. Et absolut overflødigt remake. Kedelig og uden kant. Carrie er gjort til en superhelt med superkræfter, hun er aldrig for alvor skrøbelig eller underkuet, men stærk og i kontrol. Her ikke psykologisk dybde, men blot en jagen efter de billige thrilles. Også 2 ud af 6 stjerner fra mig.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#7 Collateral 10 år siden

misuma (2) skrev:
Den originale holder stadig, den ramte en masse tangenter første gang jeg så den og gør det stadig.


Fuldstændig enig. Det er en fremragende film og så er jeg egentlig ligeglad med genrebetegnelser. Synes det er en god historie der er godt fortalt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8 Collateral 10 år siden

bjarke (6) skrev:
Jeg er helt enig med Andreas. Et absolut overflødigt remake. Kedelig og uden kant. Carrie er gjort til en superhelt med superkræfter, hun er aldrig for alvor skrøbelig eller underkuet, men stærk og i kontrol. Her ikke psykologisk dybde, men blot en jagen efter de billige thrilles. Også 2 ud af 6 stjerner fra mig.


Præcis hvad jeg frygtede fra traileren. Særligt det med superkræfterne. Fesent.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9 bjarke 10 år siden

#8: ...you said it: fesent :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#10 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Brasmuss (4) skrev:
Jeg kan ikke lade vøre med at spørge....

Uorginal kopi? Hvad er en orginal kopi? :D


goodone
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: