De velvalgte stemmer bag de forskellige karakterer er – foruden de allerede nævnte – Albert Finney, Richard E. Grant og Christopher Lee. Johnny Depp er passende neutral som den stille Victor, mens Christopher Lee beundringsværdigt brager derudaf som den knarvorne præst.
Slutningen af filmen er en anelse tam, og man sidder forgæves og venter på den lille twist, som skal hæve forestillingens niveau. Når det er sagt, så er filmens billeder i alt deres gru fangende flotte, og stemningen i byen, skoven og underverdenen blusser blændende af Burton.

Klik her for at læse mere om Tim Burton i “Moviola: Drengen der ville være Vincent Price”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 JannikAnd 18 år siden

I admins er ikke så begejstret for Burton længere, hva'? :)
Pyt, jeg glæder mig stadig...
Gravatar

#2 Michael Andersen 18 år siden

Jo selvfølgelig, men det er Staff åbenbart ikke ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3 filmz-sanjo 18 år siden

hehe, good one ;)
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#4 JannikAnd 18 år siden

My bad. Men de ved vel heller ikke bedre...? :)
Gravatar

#5 filt 18 år siden

Der er vel en grund til de kun er Staff? ;)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#6 The Insider 18 år siden

#4, det synes jeg så selv er lidt unfair. Godt nok har jeg ikke anmeldt den, men jeg har hverken haft den store lyst til at se hverken denne eller "Charlie...". Jeg har stakkevis af bøger og blade om manden, han har tidligere været min favorit instruktør numero uno, og jeg har samtlige spillefilm og næsten alle hans kortfilm på dvd.

Men det afholder mig bestemt ikke fra at synes, at Burton er blevet langt mindre interessant, i kølvandet på en serie ekstremt kommercielle produktioner, hvor han bare synes at leve godt på sin kultstatus og særdeles letbenede og overfladiske fortællinger, skrevet i selskab med forfattere til klassikere som "Charlie's Angels 2", "Mighty Joe Young" og "Mona Lisa Smile". Hans stil udvikler sig ikke rigtigt, og han lever højt og langt på at alle har været vilde med det i hans tidligere, fremragende film. Elfman bliver samtidigt ved med at køre rundt i ring.
War. War never changes.
Gravatar

#7 filmz-vassago 18 år siden

#6: helt enig, har også altid været glad for Burton og hans pudsige indfald. Men jeg var skuffet over "Big Fish", "Planet of the Apes", og blev det nu igen med "Charlie and the Chocolate Factory" og "Corpse Bride", alle af dem indeholder dog fede ting - men det er bare ikke godt nok af en mand af hans format. Han har jo ikke lavet noget der var interessant siden i slutningen af 90'erne.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 JannikAnd 18 år siden

#6

Såmænd intet personligt, og jeg er da også til dels enig. Fornemede blot tendensen: hans sidste tre film har fået 3/6.
Gravatar

#9 filmz-vassago 18 år siden

Det er jo ikke diverse anmelderes skyld at han er faldet af på den. Vil du hellere have komplet usaglige anmeldelser hvor han får 6/6 bare fordi det er Tim Burton?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#10 JannikAnd 18 år siden

#9

Du behøver ikke snakke til mig, som om jeg er dum. Det var blot en lille bemærkning, som du kører op til proportioner. Du behøver ikke belære mig om diverse anmelderes subjektive filmsmag etc. At Burtons film er dalet i kvalitet, er et faktum jeg er enig i - det forhindrer mig dog ikke i at bemærke det...

Skriv ny kommentar: