Skuespillet er hvad man kan forvente i en sådan ‘teenagegyser’, der aldrig har været karakteriseret af stor indlevelse eller nuancerede karakterbeskrivelser. Ricci og Eisenberg gør det udmærket, og det er også hovedsagelig deres interne spil som fungerer bedst. Joshua Jackson er tam og beviser med al tydelighed, at han ikke egner sig som hovedskurk. Og at Portia de Rossi (bedst kendt som Nelly fra serien “Ally”) optræder som tarvelig wannabe-sigøjner, slår bare fast at Craven og co. er mere tacky end scary. Hele pærevællingen oser af at være barnagtig, fyldt med billige chockeffekter, useriøse gimmicks og en total mangel på konsekvens. Vælger man at anskue “Cursed” som en komedie, kan man uden tvivl få et par grin ud af den, men som horrorfilm og repræsentant for varulvegenren fejler den ubehjælpeligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

Wes Craven har skuffet igen og når man tænker på at han rent faktisk har lavet film som får nakkehårene til at løfte sig som Last House on The Left.

Endnu en amerikansk skuffelse, måske skulle man bare fremover holde sig fra dem :-/
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#12 filmz-tom welling 19 år siden

waw, du er lidt tumpet at høre på Crystalstar. "Endnu en amerikansk skuffelse, måske skulle man bare fremover holde sig fra dem" Som om alle amerikanske film er middelmådige teenage gysere. Men ok, hold du dig hellere væk.
Gravatar

#13 filmz-Kadann 19 år siden

#12 -

Før du begynder at svine folk til, så kunne du evt. lære at læse og forstå først. ;)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#14 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 12 Sig mig tror du jeg virkelig mente alle Amerikanske film, eller skal jeg skære det ud i pap ???

Den eneste af de gyserfilm som vi har set i år, der har givet spænding og et okay gys og som ikke har været en genindspilling af en gammel amerikansk eller nyere japansk har været Saw. Boogeyman var da ikke noget at skrive hjem om, men smag og behag er jo forskellig.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#15 filmz-tom welling 19 år siden

kadann.
Jeg svinede ham ikke til. At sige han er tumpet at høre på har ikke noget med at svine ham til. "du evt. lære at læse og forstå først".
Gravatar

#16 filmz-tom welling 19 år siden

kadann.
Jeg svinede ham ikke til. At sige han er tumpet at høre på har ikke noget med at svine ham til. "du evt. lære at læse og forstå først".
Gravatar

#17 filmz-yoshimura 19 år siden

#15 Så lad os bare sige, at du formulerede dig uheldigt ;o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#18 evermind 19 år siden

#16
Jeg synes godt, man kan betegne det som svine til, når nogen bruger vendingen "du er lidt tumpet at høre på". Crystalstars kommentar i #11 var - uanset, hvordan man vender og drejer den - møntet på film, ikke på personer. Hvilket vist er mere, end man kan sige om din.

"At sige han er tumpet at høre på har ikke noget med at svine ham til."

Jamen, i så fald vil jeg godt benytte lejligheden til, tom welling, at fortælle dig, at du har været tumpet at høre på i dine sidste par indlæg. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#19 filmz-Randy Savage 19 år siden

det eneste gode wes craven har lavet er nogle af nightmare on elmstreet filmene det andet var noget lort. Hader "Scream", istedet for at se scream vil jeg sku hellere se "Scary Movie":) den er da idet mindste sjov og scream den er ikke uhyggelig.
Gravatar

#20 filmz-tobias w 19 år siden

#19 og mig som gik og troede scream var en komedie :)

Skriv ny kommentar: