Skuespillet er hvad man kan forvente i en sådan ‘teenagegyser’, der aldrig har været karakteriseret af stor indlevelse eller nuancerede karakterbeskrivelser. Ricci og Eisenberg gør det udmærket, og det er også hovedsagelig deres interne spil som fungerer bedst. Joshua Jackson er tam og beviser med al tydelighed, at han ikke egner sig som hovedskurk. Og at Portia de Rossi (bedst kendt som Nelly fra serien “Ally”) optræder som tarvelig wannabe-sigøjner, slår bare fast at Craven og co. er mere tacky end scary. Hele pærevællingen oser af at være barnagtig, fyldt med billige chockeffekter, useriøse gimmicks og en total mangel på konsekvens. Vælger man at anskue “Cursed” som en komedie, kan man uden tvivl få et par grin ud af den, men som horrorfilm og repræsentant for varulvegenren fejler den ubehjælpeligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hal60 18 år siden

Nå ja, hvad kunne man forvente?
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#2 filmz-happyhansen 18 år siden

Faktisk en hel del ville jeg mene!

Wes er da lidt kult i mine øjne. Han startede en kæmpe gyser-hype i sin tid ovenpå sin Scream-film. Enig han har lavet en masse fis og humbuk, men samtidig holder han sig til sit stramme koncept, som - åbentbart - tjener pengene hjem hver gang.
Gravatar

#3 JannikAnd 18 år siden

Nu er penge jo ikke lig med kvalitet.
Gravatar

#4 lyspunkt 18 år siden

#1 Enig, som der også står i anmeldelsen: alt for forudsigelig.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#5 mr gaijin 18 år siden

Læg forresten mærke til hendes ansigtsudtryk på de udvalgte billeder. Det ser jo ud som om, at hun har kronisk forstoppelse.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#6 dolphinfriendly 18 år siden

Præcis så dårlig som jeg havde regnet med, når det er Wes Craven der er med i billedet. Utroligt som den mand kan slippe afsted med kun at lave elendige film!

Gravatar

#7 Hasselguff 18 år siden

"Scream" var god.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#8 Hal60 18 år siden

Syntes ikke Wes Craven har lavet en ordentlig film siden A Nightmare On Elm Street... Scream var meget opblæst da den kom, og må da indrømme at jeg også - dengang - faldt pladask for den; kan dog ikke helt se hvorfor på nuværende tidspunkt!
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#9 Hasselguff 18 år siden

Der har også været utallige film siden 1996 (herunder to sequels), som har forsøgt at gøre det samme som "Sream" gjorde. Derfor virker originalen så udvandet nu. Men det er stadig en velfungerende film.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#10 gi-jones 18 år siden

Suk. Wes Craven burde sgu nok lave tegneserier. Havde ellers lidt håbet at se Ricci i en god film igen.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: