Simon Staho har med denne film virkelig markeret sig som en af Danmarks store nye talenter på linje med eksempelvis Christoffer Boe. “Nat og Dag” er en modig film, der griber sit publikum og vrider vores hjerter. Lige så rungende tavst der bliver efter den afsluttende scene – lige så meget skriger denne film til os. I al sin enkelhed – hvad er livet værd?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Angel Eyes 19 år siden

God anmeldelse - glæder mig til at se denne film!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#2 The Insider 19 år siden

Man bliver jo helt stolt af at være nævn i credits :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 putandtake 19 år siden

#2 og du mener...?
Gravatar

#4 DarkLight 19 år siden

#3, Hvis du selv tænke lidt, gik ind på imdb, slog filmen op, klikkede på cast, søgte på The Insiders rigtige navn, så ville du finde ham.

Forresten var det overraskende at selvsamme "The Insider" var så ung. Alt repekt er røget :P OG jeg føler mig gammel :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#5 Michael Andersen 19 år siden

#2 Hæ, skamløs selvpromovering :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#6 The Insider 19 år siden

#4, det var da uheldigt at høre :-) Men husk at holde det for dig selv! ;-)

#5, selvpromovering kan man vel aldrig få for meget af ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#7 chandler75 11 år siden

Simon Staho er efterhånden gået hen og blevet en af de danske filmselskabere, jeg synes er mest interessant at følge. Dog er denne film lavpunktet indtil videre (mangler at se "Vildspor" og "Kærlighedens krigere") med figurer, der ikke rigtig kommer ind under huden og en uforløst historie.

Hvordan var du involveret, Johan? :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 The Insider 11 år siden

#7, jeg er også virkelig begejstret for Staho. Fedt at se, at du også meget godt kunne lide "Magi i luften" :-) Mht. "Dag og nat" hjalp jeg Staho og min kære storebror (som var filmens tonemester og i øvrigt blev Robert-nomineret for sin indsats) med at opdrive en masse lydoptagelser og videoklip fra 9/11, som skulle indlemmes i lydsiden. I første omgang var det nemlig meningen, at filmen skulle finde sted 11. september, men Staho besluttede formentlig (og ganske klogt), at det ville virke som unødvendig "symboloverdrev" og droppede ideen. Men jeg fik stadigvæk en plads i slutteksterne som tak for hjælpen :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: